Seo reprezinta o stiinta relativ noua si este o cobinatie dintre diferite domenii mai vechi – scriere creativa, marketing, tehnici de atragere a clientilor. In SEO se va lucra cu continutul unui site si cu modul in care acesta este perceput atat de utilizatori cat si de motorul de cuatare. De foarte multe ori, tehnicile SEO merg cu mult mai departe decat simpla imbunatatire a perceptiei motoarelor de cuatare. Se va lucra la valoare si in special la valoarea adaugata pentru utilizatori si al experienta lor.

Spre exemplu, oricat de frumos ar fi un site, daca acesta se incarca greu, utilizatorii nu vor avea rabdare sa astepte. Sau daca site-ul nu este structurat intuitiv si este extrem de complicat sa gasesti in paginile lui informatiile de care ai nevoie utilizatorii vor pleca. Sa presupunem ca este vorba despre SEO pentru magazinele online, unde produsele valoroase sunt ascunse undeva sub anumite categorii la care nimeni nu are acces simplu. In cazul in care site-ul este greu de navigat, utilizatorul va renunta. Asta demonstreaza cifrele.