Relatiile cu clientii ar trebui sa fie prioritare pentru orice magazin online. Inca din momentul de creare magazin online trebuie sa se implementeze modalitati prin care sa se faciliteze comunicarea cu clientii rapid si usor. Daca magazinul tau online nu are asa ceva atunci este foarte rau si ar trebui sa reevaluezi acest aspect.

Comunicarea cu clientii poate rezolva numeroase inconveniente si situatii neplacute. Daca un client a achizitionat un produs din magazinul online si doreste sa il returneze din diverse motive atunci trebuie sa comunici cu el cat mai urgent pentru a-i oferi o solutie.

Daca nu ai implementat direct pe site din momentul de creare magazin online o modalitate prin care sa poata lua legatura cu tine, altul decat datele de contact, atunci mai este o posibilitate sa usurezi comunicarea.

Cum sa usurezi comunicarea cu clientii tai?

Pentru inceput poti folosi retelele de socializare pentru a compensa lipsa de comunicare de pe site pana in momentul in care alegi o solutie care sa fie aplicata in timpul cumparaturilor. Dar, indiferent de modalitatea folosita trebuie sa te asiguri ca raspunzi rapid la intrebarile si solicitarile clientilor. De multe ori, lipsa unui raspuns poate sa il determine pe client sa aleaga competitorul data viitoare.

Foloseste cat mai multe canale de comunicare pentru a putea fi gasit oriunde de clienti. Astfel, vei eficientiza comunicarea iar clientul va aprecia acest lucru. Pe langa formele clasice de comunicare (telefon, e-mail sau in persoana) exista noi canale care se popularizeaza din ce in ce mai mult. Incurajeaza comunicarea libera punand intrebari si cerand pareri. Magazinele online care fac acest lucru sporesc calitatea suportului online si satisfactia clientilor.

Pe langa aceste aspecte ale relatiei cu clientii mai sunt si functionalitati care nu tin cont de resursele avute la dispozitie. Este vorba despre integritate. Realistic vorbind, in orice afacere apar neintelegeri iar in acele momente este mai bine sa tratezi problemele cu sinceritate. Gandeste-te numai, pe termen lung vei avea de castigat de pe urma sinceritatii. Clientii vor fi mai atrasi sa dezvolte relatii cu o firma care le-a raspuns prompt si sincer despre situatia cu care se confrunta.

Creeaza un canal de comunicare eficient cu clientii tai

Indiferent de canalul de comunicare ales trebuie sa retii ca iti reprezinti brand-ul si orice abordare gresita poate sa aduca pierderi la capitolul imagine. In momentul in care exista neclaritati sau obiectii cu privire la anumite produse sau servicii puse la dispozitia clientilor, trebuie sa te concentrezi asupra solutiilor. Ajuta mereu clientii si vei putea sa iti construiesti o imagine cat mai buna in ochii lor.

Cum probabil esti la inceput, se vor strecura si anumite greseli in comunicare. Dar pana la urma toti suntem oameni si putem invata din greselile facute. Tehnologia actuala te va ajuta foarte mult sa implementezi solutii pentru ca fiecare persoana care cumpara din magazinul tau online sa fie multumit. Acest aspect trebuie sa il ai in minte inca din etapa de creare magazin online si discuta cu specialistul care te ajuta sa implementati si o punte prin care clientul te poate gasi cu usurinta.