Una dintre cele mai frecvente intrebari ale proprietarilor de magazine online este cum pot sa isi creasca rata de conversie? Pentru cei care nu stiu ce inseamna rata de conversie, explicatia cea mai simpla este ca aceasta reprezinta procentul de cumparatori raportat la traficul magazinului. Daca, de exemplu, magazinul online are un trafic mediu de 10.000 de vizite lunare si un numar de 100 de cumparatori atunci rata de conversie este de 1%. Orice proprietar de magazine isi doreste sa aiba o rata de conversie cat mai mare astfel incat randamentul investitiei sa fie unul cat mai bun.

Pentru a putea imbunatati rata de conversie iti vom oferi cateva sfaturi utile pe care le poti lua in considerare.

Creeaza un model al cumparatorului

Prima pagina a magazinului online trebuie sa fie optimizata cat mai bine pentru a intampina asteptarile unui cumparator. Modelul de cumparator este diferit de la un magazin la altul si este creat pe baza datelor din magazinul tau acumulat de la clientii activi. Vei putea sa creezi doua sau trei modele de cumparatori pe baza datelor existente si recomandam chiar sa le oferi o imagine si un nume. Dupa ce ai creat acest model de cumparator vei putea intelege mai usor ce isi doreste acesta de la magazinul tau si vei putea sa faci schimbarile necesare imediat dupa ce ai realizat acest test.

Este esential sa intelegi ca magazinul nu este creat pentru tine ci pentru cumparatorii tai.

Un design simplu si curat

Indiferent daca ai deja un magazin online sau esti pe cale sa iti creezi unul trebuie sa intelegi ca simplitatea este cheia catre cea mai buna experienta de shopping pentru clientii tai. Se intampla de foarte multe ori ca oamenii sa fie bombardati la propriu de foarte mult continut care in proportie de 90% este total inutil pentru ei si astfel, scad in mod considerabil sansele ca ei sa cumpere produsele tale.

Continutul trebuie organizat dupa nevoile clientului si nu pentru placerea ta. De fiecare data cand doresti sa adaugi o noua functionalitate sau mai mult continut intreaba-te daca este cu adevarat nevoie de toate acestea, daca zona de pe pagina este adecvata pentru afisarea acestui tip de continut, daca mesajul pe care il transmite este unul adecvat. Continutul de pe pagina nu trebuie sa fie afisat in mod haotic. Magazinul online trebuie sa fie cat mai simplu si curat, sa le ofere cumparatorilor toate conditiile necesare pentru a se bucura de cumparaturi.

De asemenea, navigarea, cautarea, comanda, trebuie sa se realizeze cat mai simplu in cat mai putini pasi posibil. Produsele si serviciile trebuie descrise clar prin imagini reprezentative si cu cat mai multe detalii utile posibile.

Informatii cat mai complete

Indiferent daca este vorba despre descrierea produsului sau despre un articol de blog, continutul trebuie sa fie cat mai informativ si de calitate. Renunta la informatiile de umplutura care sa completeze spatiul liber ramas si ofera detalii importante despre produsul comercializat. Daca pe site-ul furnizorului nu gasesti descrierea completa a produsului tau atunci poti solicita cataloage de la producator astfel incat descrierea sa fie cat mai completa si sa ii ofere informatiile vizitatorului fara sa fie nevoit acesta sa le caute pe alt site.

Asigura-te ca preturile pentru produsele tale sunt afisate clar si ca informatiile despre plata pentru livrare sunt trecute clar pe formularul de comanda dar si in sectiunea dedicata produselor comercializate. Clientilor nu le plac surprizele care vin sub forma de facturi incarcate cu preturi despre care nu erau constienti. Daca livrarea este gratuita de la un anumit prag atunci fa acest lucru cunoscut pe site. Vizitatorii tai se afla pe site fie ca sunt in cautarea unor informatii despre produse fie doresc sa achizitioneze si, indiferent de situatie asigura-te ca le oferi toate conditiile necesare.

Testeaza intotdeauna totul

Indiferent daca doresti sa schimbi design-ul magazinului online sau doresti sa urci un nou banner, doresti pur si simplu sa schimbi ceva la continutul existent, trebuie sa testezi lunar diferite elemente care se regasesc pe site-ul tau pentru a obtine intotdeauna cele mai bune rezultate pentru conversii.

Testele efectuate in mod constant iti vor oferi o imagine clara asupra a ceea ce isi doresc cumparatorii sa gaseasca in magazinul tau online. Fiecare magazin online este diferit si la fel de diferit este si modelul de cumparator.

Indiferent daca ai reusit sa cresti rata de conversie sau nu, intotdeauna trebuie sa testezi noile elemente si sa te asiguri ca ceea ce se afla pe site nu este depasit din punct de vedere al informatiilor oferite si este responsive in momentul in care un anumit buton, categorie, pagina de produs, banner, etc. este accesat.

Testeaza butoanele ,,call to action”

Unul dintre cele mai importante butoane din magazinul tau online este cel de ,,call to action” (adauga in cos, cumpara, trimite, detalii, click aici, etc.). detaliile care conteaza in acest caz sunt marimea textului, culoarea si pozitionarea acestora. Fiecare magazin este diferit si butoanele ,,call to action” si mai diferite. Dar cel mai important aspect este sa te asiguri ca aceste butoane functioneaza si ca in momentul in care sunt accesate afiseaza exact continutul pentru care s-a creat indemnul la actiune.

Fiecare magazin online are o abordare diferita in ceea ce priveste aceste butoane ,,call to action” si sunt personalizate astfel incat sa se potriveasca graficii de pe site. Asigura-te ca functioneaza foarte bine de fiecare data si paginile catre care duc aceste butoane se incarca rapid astfel incat sa nu ai de pierdut atunci cand un client doreste sa acceseze acel continut.

Vizibilitate cat mai mare in partea de sus

Partea de sus a unui site este cea mai vizibila pentru orice client care acceseaza magazinul tau online. Indiferent de pagina pe care o cauta, in partea de sus trebuie sa se afle cele mai importante informatii. Fa tot posibilul ca in partea de sus sa fie incluse toate elementele si sa pastrezi in acelasi timp un design curat si simplu.

In aceasta zona vei include logo, formular de cautare, oferte, promotii, meniu, contact, etc. iar aceste elemente trebuie sa fie aranjate cu grija pentru a pastra design-ul cat mai simplu si usor de parcurs. Design-ul este foarte important pentru crearea unei experiente cat mai placute pentru utilizator asadar este recomandat sa nu alegi un meniu mare, logo imens sau sa incluzi un intreg sir de numere de telefon pentru a fi sigur ca vei fi gasit. In schimb, mai ales daca ai mai multe numere de telefon sau adrese la care clientii pot sa gaseasca un showroom sau un magazin fizic, atunci este suficient ca pe prima pagina sa poata fi accesata pagina de contact.