Din ce in ce mai multe persoane cauta pe Google ,,magazin online gratis” si ajung pe un site unde li se ofera posibilitatea de a crea acel magazin mult dorit. Daca ai cautat astfel de solutii pe internet inseamna ca doresti sa iti deschizi un magazin online dar nici sa nu coste foarte mult mai ales daca tinem cont de faptul ca un business aflat la inceput de drum nu are aceleasi resurse ca si in cazul unui brand de succes care activeaza de cativa ani pe piata.

Exista numeroase platforme de e-commerce gratuite dar oare cat de gratuit este intreg serviciul pana la urma?

Care sunt primii pasi care te-ar putea costa atunci cand vrei un magazin online gratuit?

Verifici solutia, iti faci setarile magazinului, implementezi metodele de plata si livrare, adaugi produse si useri si incepi testarea propriu – zisa. In acelasi timp incepi sa te familiarizezi si cu solutia aleasa de tine astfel incat totul sa fie cat mai la indemana si mai usor de utilizat. Daca ai terminat, ajungi la concluzia ca ai investit zile bune in testarea acestei solutii. Apoi treci la alta solutie care te aduce in acelasi punct ca si solutia anterioara. Intr-un final te decizi asupra solutiei X. Dar cum ai luat aceasta decizie? Noteaza-ti functionalitatile de care ai nevoie intrucat mai tarziu vei avea nevoie de acestea.

Munca efectiva incepe din momentul in care ai creat magazinul pe platforma respectiva. Ai nevoie de un design, incepi sa cauti un template care sa fie acceptabil dar unul care sa nu arate ca si cand ar fi creat de un amator poate sa coste chiar si 100 euro. Daca nu doresti sa te coste nimic atunci poti sa setezi si o tema predefinita. Dupa ce ai activat tema si ai facut modificarile necesare esti gata de lansare.

Vei avea nevoie de hosting si de un nume de domeniu care sunt foarte greu de obtinut in mod gratuit. Dar munca nu se opreste in momentul in care ai lansat site-ul in mediul online.

Vei avea nevoie de trafic

In aceasta etapa vei avea nevoie de continut de calitate, servicii de promovare online sau optimizare SEO. Din pacate, nici unul dintre aceste servicii nu este gratuit si nici nu vei avea timp sa faci totul pe cont propriu. Poate ca vei putea sa scrii singur continutul dar multe dintre lucrurile care ar fi fost prioritare ar putea sa fie lasate pe a doua zi intrucat intr-o singura zi de munca nu le poti face chiar pe toate. Solutia este sa apelezi la un content writer care iti va crea continutul dorit pentru categorii, pentru blog, pentru produse, comunicate de presa sau stiri pe care sa le postezi in diverse locuri. Dar, si in acest caz nu putem sa vorbim despre servicii gratuite. Poate ca vei iesi mai ieftin decat in cazul in care ai apela la o agentie specializata dar munca acelui content writer nu este nici ea gratuita.

Nici in ceea ce priveste serviciile SEO nu putem sa vorbim despre gratuitate decat doar in cazul in care inveti sa optimizezi singur site-ul. De multe ori, sa inveti o noua munca precum optimizarea SEO inseamna mai multa munca si vei ajunge cel mai probabil sa investesti intr-un curs. Pe internet exista numeroase ghiduri, articole, extrase din cursuri, site-uri sau blog-uri despre optimizarea SEO dar nici o resursa gratuita nu te invata de unde este cel mai bine sa incepi sau cum sa procedezi pentru a invata totul cat mai eficient.

La inceput de drum nu este cazul sa investesti in campanii PPC pentru ca esti in cautarea obtinerii de trafic organic nu platit. Dupa ce ai reusit sa optimizezi magazinul online si ti-ai deschis portile, esti pregatit sa primesti vizitatorii. Desi ai traficul din ce in ce mai mare vanzarile nu cresc si pare ca totul stagneaza.

Ai nevoie de conversii

Conversia reprezinta raportul dintre numarul de vizite si comenzi, dar cum ai putea sa transformi vizitatorii in clienti? Una dintre cele mai importante aspecte care stau la baza deciziei de cumparare este pretul. Daca preturile tale sunt mai mari decat cele ale concurentei atunci in mod sigur va apela la ei pentru a cumpara produsul dorit. Ajusteaza nivelul preturilor si incearca sa oferi ceva mai avantajos vizitatorilor tai.

De asemenea, vei avea nevoie de un design curat si atractiv. Daca ai plecat la drum cu o tema gratuita este timpul sa incepi sa personalizezi totul. Ofera potentialilor clienti mai multe optiuni de plata si livrare dar setarile se fac din module iar acestea costa si trebuie instalate. De asemenea, vei avea nevoie de one page checkout, ideal ar fi sa fie cat mai simplu posibil iar pentru asta ai nevoie de un programator.

Setarile pentru plata si transport necesita cunostinte si experienta in lucrul cu procesatorii de carduri si curierii. Mai pe scurt vei avea nevoie de ajutor specializat.

Ai inceput sa primesti comenzi iar afacerea ta incepe sa miste in directia dorita. Ai nevoie de un export de comenzi, useri, facturi, printare AWB curieri, trimitere e-mail automat la clienti, inventar automat, sincronizare cu furnizorii, oferte promotionale, cupoane, abonare si trimitere newsletter, management retururi si multe altele.

Au trecut astfel 4-6 luni si ai ajuns in postura in care realizezi ca magazinul tau online nu este gratis asa cum ai presupus la inceput. In comparatie cu planurile pe care le aveai in mod initial te-a costat destul de mult si esti doar la inceput.

Afacerea ta incepe din acest punct in care ai pus totul la punct

Ce ai facut in primele 4-6 luni de activitate este doar apa de ploaie. Este vremea sa iti scoti notitele de la inceput de drum, sa le asezi pe hartie, sa adaugi noi functionalitati de care ai nevoie si ce cauti la o agentie specializata in crearea unui magazin online.

Scenariul prezentat in aceste cateva randuri este cel optimist in care se presupune ca stii cum sa te documentezi si stii ce trebuie sa cauti. In cazul in care nu ai deloc experienta dar doresti sa lansezi un magazin online pentru ca afacerea ta sa poata fi gasita si pe motoarele de cautare este mai bine sa lasi totul pe mana expertilor. Astfel, nu vei risca sa investesti in resurse de care nici macar nu ai nevoie si nici sa depui un efort considerabil.