Afacerile de tip e-commerce au devenit din ce in ce mai atractive pentru antreprenorii care doresc sa investeasca intr-un business util care sa aduca rezultate. Poate ca te gandesti sa lansezi un magazin online sau deja ai unul iar ceea ce trebuie sa retii este ca munca ta incepe cu adevarat din momentul in care magazinul este online si trebuie sa aduci trafic (practic oamenii interesati sa cumpere de la tine) astfel incat sa poti converti munca ta din tot acest timp intr-un venit.

Sa aduci trafic intr-un magazin online nu este foarte simplu deoarece trebuie sa identifici toate acele surse si canale care sunt potrivite pentru afacerea ta online. Sunt doua cai prin care poti sa generezi trafic: sa faci totul pe cont propriu sau sa apelezi la o agentie specializata. Daca esti la inceput, atunci sigur a doua varianta este cea mai optima deoarece un specialist de la o agentie se poate ocupa ca in fiecare zi magazinul tau sa fie gestionat corespunzator.

Printre multe alte componente importante care stau la baza obtinerii unui trafic de calitate pe website-ul tau de e-commerce, vei avea nevoie de SEO (Search Engine Optimization).

SEO este responsabil pentru a te face vizibil pe motoarele de cautare si pentru a fi gasit mai usor de cei care sunt in cautarea unor produse si servicii ca ale tale sau chiar similare. Acum, intrebarea e: cu ce te ajuta SEO pe tine? Iata cateva motive pentru care SEO se poate dovedi a fi cea mai buna strategie pentru magazinul tau:

Cresterea ratei conversiilor

In primul rand te ajuta sa obtii o rata a conversiilor mult mai buna. Rata de conversie se defineste ca fiind procentul de vizitatori ai site-ului care iti viziteaza magazinul si efectueaza actiunea dorita. Prin SEO vei putea ajunge mult mai usor la vizitatori si sa ii transformi in clienti.

Este o metoda eficienta din punct de vedere al costurilor

Costul unei campanii SEO variaza in functie de tipul afacerii tale, competitie, conditia website-ului si performanta. In functie de obiectivele pe care doresti sa le obtii, campania poate sa fie personalizata in functie de nevoi. Astfel, este una dintre cele mai eficiente si mai putin costisitoare modalitati prin care poti deveni vizibil pe motoarele de cautare.

Poti targeta mai usor viitorii clienti

Rolul SEO este acela de a genera trafic organic pe site-ul tau. Pentru ca SEO sa fie eficient trebuie sa faci actualizari zilnice pe website si sa te asiguri ca sunt indeplinite toate cerintele pentru ca traficul tau sa se mentina pe un trend ascendent.

Vei putea sa fii inaintea competitorilor tai

SEO iti ofera aceasta putere care este foarte valoroasa in special daca magazinul tau vinde o serie de produse care se pot gasi cu usurinta si la competitori. Daca site-ul tau este bine optimizat SEO vei putea sa aduci mai multi vizitatori care pot sa insemne un venit mai constant pentru tine. In cazul in care competitorul se bucura de un trafic mai mare inseamna ca site-ul lui este mai bine optimizat si trebuie sa reevaluezi lucrurile astfel incat sa poti sa te ridici la nivelul lui si chiar sa il intreci.

Rezultate pe termen lung

Optimizarea SEO promite sa aduca rezultate pe termen lung. In comparatie cu alte modalitati de publicitate pentru website este o solutie care permite sa iti mentii ranking-ul ridicat iar afacerea sa aiba succes pe internet. Totusi, pentru o optimizare buna este nevoie de munca, experienta si dedicare.

Optimizarea SEO este necesara pentru orice website sau magazin online iar rezultatele se vor vedea pe termen lung.