O data cu trecerea anilor, motoarele de cautare devin din ce in ce mai inteligente iar o agentie SEO trebuie sa ofere clientilor seturi de strategii si tehnici aliniate cu cerintele actuale, creative si cu rezultate reale si masurabile. Nu spunem ca este neaparat necesar sa folosesti anumite tehnici sau sa aplici anumite strategii intrucat este complet gresit. Principiile SEO nu se schimba de pe o zi pe alta si nici de la an la an. Orice element poate fi optimizat iar cea mai importanta parte este optimizarea experientelor.

Motorul de cautare Google are o popularitate extrem de crescuta, insumand peste 3 milioane de cautari in fiecare zi iar pentru a te asigura ca te mentii in topul preferintelor trebuie sa alegi cu mare atentie ce sa optimizezi.

In acest ghid vom trece in revista toate tehnicile si tendintele importante pe care sa le aplici cu incredere si iti vor garanta succesul daca le vei aplica corect si le vei respecta.

 

Ce este SEO si cum sa incepi procesul?

 

Deoarece orice lucru de succes are si un inceput te sfatuim ca procesul SEO sa fie inceput prin a respecta cateva etape. In primul rand trebuie sa iti setezi obiectivele pentru a sti exact ce sa urmaresti si sa obtii in cadrul promovarii online. Printre aceste obiective se numara si stabilirea concreta a unui buget lunar. Apoi, trebuie sa selectezi cu atentie o agentie SEO sau o echipa cu care sa lucrezi.

Porneste de la un audit SEO care este foarte important intrucat te va ajuta sa intelegi mai bine care sunt problemele cu care se confrunta site-ul tau si vei sti care sunt solutiile pentru a le corecta. Apoi analizeaza concurenta si cunoaste-i cat mai bine pentru a sti ce sa oferi clientilor tai astfel incat sa fie interesati sa achizitioneze de la tine. O data ce vei cunoaste aceste informatii va fi mai usor sa incepi procesul de promovare.

 

Optimizarea SEO on page

 

Anul acesta optimizarea SEO on page ramane in continuare o necesitate, motiv pentru care trebuie sa iei in calcul si acest aspect. Acest proces incepe dupa auditul SEO in care ai descoperit cele mai importante probleme ale website-ului tau. Primul pas este sa verifici elementele de pe site-ul tau si sa le optimizezi.

  1. Optimizarea experientei utilizatorului

Utilizatorul este cel mai important si cel mai exigent critic al unui site web. In functie de timpul petrecut pe site in combinatie cu sesiunile si procentul de bounce rate, Google stabileste pozitionarea site-ului.

Optimizarea unui site nu se face doar in scopul pozitionarii cat mai sus a website-ului pe motoarele de cautare ci se adreseaza in special pentru utilizatori. In toata goana catre pozitiile fruntase de pe motoarele de cautare este destul de usor sa se uite de faptul ca in cele din urma utilizatorul este cel care conteaza cel mai mult.

Daca site-ul se incarca usor, functioneaza foarte bine atat in varianta pentru desktop cat si pentru mobil, este intuitiv, usor de utilizat si informatiile sunt concrete atunci utilizatorul va petrece mai mult timp pe site cu cea mai mare placere. Este suficient ca doar una dintre aceste elemente enumerate mai sus sa nu functioneze corespunzator pentru ca un utilizator sa nu mai acceseze website-ul respectiv. Atragerea de noi vizitatori dar si mentinerea celor existenti se face prin intermediul continutului de calitate, prin optimizare pentru gadget-urile mobile, prin folosirea fotografiilor de calitate si prin optimizarea vitezei de incarcare.

 

  1. Optimizarea etichetelor Meta si OG

Etichetele Meta ajuta motoarele de cautare sa identifice mai usor scopul site-ului. Sunt importante si trebuie completate cu atentie si nu trebuie ignorate atunci cand publici ceva pe site. Sunt trei componente care trebuie completate cu mare atentie:

Titlurile sau eticheta titlu – acesta este primul lucru pe care il citesc utilizatorii atunci cand intra in contact. Pentru a fi mai specifici, este vorba despre titlul albastru din motoarele de cautare si este cel mai important factor SEO din pagina. Etichetele de titlu sunt utile pentru paginile in care nu se gasesc articole si nu au titluri naturale prin care sa se descrie.

Meta Description – este un sir scurt de texte care apare sub acel titlu albastru despre care vorbeam mai devreme. Aici se rezuma continutul din interiorul paginii care urmeaza sa fie accesata. Nu trebuie incluse neaparat cuvinte cheie dar este foarte important modul in care este descris continutul.

Focus Keyword sau cuvantul cheie – este termenul de cautare pentru care doresti ca pagina respectiva sa aiba un rank cat mai mare. Dupa acest cuvant cheie sau expresie trebuie sa fii gasit cat mai rapid pe motoarele de cautare. Acest camp trebuie completat cu atentie, trebuie ales cuvantul cheie cat mai bine si sa aiba o relevanta crescuta.

Etichetele OG – title, description, url, image, type – acestea sunt etichete care influenteaza in mod pozitiv performanta link-urilor pe Social Media. Prin completarea acestora vei putea controla modul in care continutul va aparea pe retelele sociale si va transforma postarile in postari explicite si de calitate.

  1. Optimizarea Header Tag-urilor – Titlurile din pagina

Fiecare pagina trebuie sa vizeze un cuvant cheie care descrie cel mai bine activitatea principala a site-ului web. Este un element foarte important pentru motoarele de cautare. Trebuie sa ai grija cum distribui aceste titluri si trebuie sa respecti ordinea acestora si anume H1, H2, H3 etc. Aceste titluri trebuie sa fie informative, relevante, unice si originale. Nu crea titluri lungi care nu spun nimic, fii cat mai la obiect si atrage atentia intr-un mod pozitiv.

  1. Optimizarea URL-ului paginii

Pe langa aceste elemente enumerate mai sus este important si URL-ul paginii. Acesta trebuie sa contina cuvantul cheie tinta care sa fie relevant si reprezentativ pentru intreg continutul paginii respective. Trebuie sa fie clar, usor de citit si care sa nu depaseasca 100 de caractere.

  1. Optimizarea imaginilor

Este o etapa importanta care se mentine indiferent de schimbarea tendintelor. Un site care arata bine va fi mai atractiv pentru utilizator daca se aleg imagini de calitate. Dar, dupa cum bine stii, dimensiunea imaginilor poate sa afecteze viteza de incarcare a site-urilor. In acest caz poti sa reduci dimensiunea imaginilor dar nu si calitatea lor. Pentru a-si pastra calitatea este important sa se pastreze formatul si tipul de compresie ales.

  1. Optimizarea arhitecturii site-ului web

Inca din stadiul de proiectare trebuie sa ai in vedere optimizarea arhitecturii site-ului web. Stabileste o ierarhie clara a paginilor si nu te grabi intrucat o ierarhie cat mai intuitiva a paginilor, categoriilor si a sub-categoriilor vor fi doar puncte in plus primite din partea utilizatorilor si motoarelor de cautare. Atunci cand realizezi un site web trebuie sa fii cu gandul la utilizatori si trebuie sa le oferi:

  • Un site frumos si atractiv fara sa folosesti culori stridente
  • Pagini cu fonturi lizibile
  • Butoane cu comenzi si detalii frumos stilizate
  • Informatii clare si concise
  • Un meniu care contine paginile principale ale site-ului
  • Legaturi intre pagini

Organizeaza cu atentie fiecare element al site-ului tau, fii creativ, fa totul sa fie cat mai intuitiv si usor de utilizat.

  1. Optimizarea tag-ului ,,Alt” si a fisierelor de imagini

Acesti doi factori sunt frecvent trecuti cu vederea dar au o importanta majora. Atat numele fisierelor de imagine cat si tag-ul ,,Alt” trebuie sa fie optimizat pentru motoarele de cautare. Primul aspect de care trebuie tinut cont este faptul ca in optimizarea imaginilor trebuie adaugat si cuvantul cheie. Al doilea aspect este tag-ul care ajuta la accesibilitatea site-ului prin descrierea imaginilor vizitatorilor care nu pot sa le vada. Tag-ul Alternative Text are rolul de a arata motoarelor de cautare ce se afla in imaginile respective si va contribui la promovarea paginii.

In momentul in care este completat acest camp, imaginea este propulsata in rezultatele de cautare Google Image Search dupa un anumit cuvant cheie.

  1. Optimizare link-uri externe

Link-urile externe vor ramane in continuare importante in optimizarea unui site web. Scopul acestora este acela de a permite utilizatorilor sa navigheze cu usurinta pe paginile site-ului. O regula principala este sa se mentina un numar minim de doua link-uri externe pe pagina, spre pagini diferite.

 

Elemente tehnice on-page

 

Pe langa elementele descrise mai sus, este foarte important sa se optimizeze si elementele tehnice. Daca elementele tehnice nu functioneaza corespunzator atunci rata de vizitare a site-ului tau va scadea drastic ceea ce duce la o pozitionare proasta in motoarele de cautare.

Drept urmare, verifica aceste elemente si daca nu sunt optimizate atunci iti recomandam sa faci acest lucru cat mai repede:

  1. Optimizarea datelor structurale conform schema.org

Optimizarea datelor structural este un must – have anul acesta. Aceste date structural sunt elemente ce ajuta motoarele de cautare sa citeasca mai bine informatiile de pe pagina web. De asemenea, ofera informatii suplimentare si ajuta site-ul sa urce in pozitionarea Google. Este important sa fie implementate corect si sa nu contina erori. Daca pentru datele structural implementate pentru diverse pagini web nu ai certitudinea ca ai realizat totul corect atunci poti sa verifici cu ajutorul unui tool gratuit oferit de Google – Structured Data Testing Tool. Acest tool iti va arata unde sunt erorile si ce date lipsesc iar in acest mod vei putea spune echipei tehnice. sa le implementeze sau sa le corecteze.

  1. Certificatul SSL

Suntem siguri ca ati auzit de certificatul SSL si despre cat de important este. Acesta este un certificat de securitate a site-ului ce are rolul de a securiza schimbul de informatii. Instalarea unui astfel de certificate SSL ofera un grad ridicat de confidentialitate si este utilizat pentru securitatea datelor personale, a informatiilor despre cardurile bancare sau parole salvate. Indiferent de domeniul site-ului web un certificat SSL este vazut foarte bine de Google si vei putea creste in pozitionare. Daca nu detii un astfel de certificat atunci trebuie sa te gandesti sa instalezi unul pe site-ul tau cat mai curand.

  1. Adauga Breadcrumbs paginilor tale

Breadcrumbs-urile sunt elemente ce ajuta extrem de mult la structura de navigare a unui site. Acestea sunt niste instrumente care ghideaza utilizatorul din pagina pe care se afla spre o pagina de nivel superior, cum ar fi cel de categorie. Breadcrumbs se pot baza atat pe locatie cat si pe ierarhie, ruta, istoric sau atribute totul pentru a se asigura ca utilizatorul nu paraseste pagina. Aceste breadcrumb-uri sunt foarte benefice si raman in continuare un must – have pentru site-urile web.

  1. Nu uita sa instalezi coduri de tracking

Adaugarea codurilor de tracking este o sarcina foarte importanta si trebuie sa te asiguri ca le ai instalate. Daca nu iti urmaresti traficul si nu urmaresti evolutia site-ului tau va fi foarte greu sa iti dai seama ce ar trebui sa imbunatatesti si care sunt aspectele pe care trebuie sa le mai pui la punct. De asemenea, fara acestea nu vei sti daca site-ul tau a fost penalizat, daca a fost atacat de hacker sau daca pagina functioneaza in conditii normale.

  1. Optimizeaza viteza site-ului web

Chiar daca multe site-uri ruleaza destul de greu, tindem sa ne indreptam atentia catre dimensiunea imaginilor. Intr-adevar, este un factor care influenteaza viteza de incarcare dar nu este singurul. Pe langa imagini mai sunt plugin-urile si extensiile care nu isi au rostul pe site, serviciile de gazduire nu iti ofera ceea ce doresti, fisierele de pe site sunt prea mari, baza de date este supraincarcata etc. Pentru a imbunatati in mod substantial viteza de incarcare a site-ului trebuie sa verifici si sa imbunatatesti urmatoarele aspecte:

Viteza de raspuns a serverului

Pozitionarea continutului vizibil

Codul HTML, CSS, JavaScript

Verificati codul sa nu apara erori

Memoria cash sa fie activata si utilizata corespunzator

Imaginile sa fie optimizate si sa fie in format corespunzator

Folositi CND-ul

Inlocuiti codurile PHP cu html

Incarcati resursele JavaScript la sfarsit

Optimizati baza de date

Alege o tema bine optimizata

Salveaza imaginile in foldere diferite

Elimina datele inutile din baza de date

 

  1. Optimizeaza design-ul UI pentru pagina 404

Desi pare destul de amuzant, optimizarea paginii 404 ramane o etapa extrem de importanta. Indiferent cat de bune ar fi produsele tale, daca utilizatorul da din greseala peste o pagina 404 va parasi imediat pagina. Dar, de ce l-ai lasa sa faca asta? Cea mai buna solutie este sa ii oferi o pagina 404 personalizata in care sa adaugi un buton de call to action. De ce spunem acest lucru? Ei bine, o data personalizata pagina si create cateva butoane utilizatorul va fi indreptat spre o alta pagina din site.

Drept urmare, pagina 404 este o sansa prin care poti sa il faci pe utilizator sa se razgandeasca si chiar sa acceseze din nou pagina catre care va fi directionat si, poate chiar sa incasezi o noua vanzare.

  1. AMP – protocolul programatorilor

AMP este un protocol open source ce permite programatorilor sa dezvolte site-uri care sa fie rapide si performante, indiferent de device-ul folosit. Beneficiile implementarii unui site cu AMP sunt nenumarate asadar iti recomandam cu mare incredere sa utilizezi acest protocol. Beneficiile sunt urmatoarele:

  • Site-ul va avea o viteza de incarcare rapida
  • Site-ul va fi rapid si eficient
  • Experienta utilizatorilor va fi buna
  • Vei avea un ranking mai bun pe device-urile mobile
  • Vor fi imbunatatite performantele oferite pe server
  1. Fii mobile friendly

Anul acesta se poarta mobile friendly. Chiar daca nu este o tactica SEO usor de implementat este bine ca site-ul sa fie mobile friendly. Daca detii un site si nu se incadreaza in acest standard atunci va trebui sa faci astfel incat sa il modifici cat mai repede. Este important intrucat Google are un proces de indexare si pentru mobil ceea ce inseamna ca va indexa paginile tale in functie de modul in care sunt vazute de utilizatori pe dispozitivele mobile.

 

Continutul de calitate va ramane mereu in tendinte

 

Chiar daca anii trec, indiferent de schimbari, continutul de calitate este rege in mediul online. Informatiile de calitate vor fi mereu cautate de utilizatori. Daca site-ul tau va oferi intotdeauna informatii de calitate atunci ii vei putea castiga mai usor. Pe de alta parte, daca continutul este invechit suntem convinsi ca utilizatorii vor cauta alte surse in care sa se documenteze mult mai eficient.

Ceea ce trebuie sa faci este sa oferi continut de calitate. Cum poti sa faci acest lucru te vom ghida in randurile urmatoare.

  1. Imbunatateste continutul de pe site-ul tau continuu

Stim ca ai continut pe site-ul tau dar nu este suficient sa ramai doar cu ceea ce ai publicat pana in prezent. Ofera-le vizitatorilor continut de calitate si interesante. Chiar daca ai un articol bun dar unele date sunt invechite poti oricand sa il completezi cu informatii noi.

  1. Repropulseaza-ti continutul existent

In cazul in care detii un articol foarte bun care mai este in trend si care ofera informatii esentiale nu ezita sa il redistribui si sa il pui in evidenta. Indiferent daca il postezi pe retelele de socializare, il modifici si ii dai o noua forma este foarte important sa il faci vizibil. Nu trebuie sa te gandesti ca este vechi si nu mai ai ce face cu acel tip de continut.

  1. Ofera continut de calitate si fresh

Nu este un secret faptul ca un continut de calitate si actual aduce numai beneficii. Cu cat vei posta continut nou mai mult cu atat traficul va creste. Daca detii un site dar nu ai un blog atasat nu mai sta pe ganduri si creeaza-l cat mai repede. Blog-ul este elementul cheie care te va ajuta sa cresti si sa fii mai aproape de utilizatorii si clientii site-ului tau. Chiar si daca ai un simplu site de prezentare continutul este foarte important si te va plasa in clasamentul Google.

  • Daca ar fi sa iti oferim cateva sfaturi in acest sens atunci acestea ar fi:
  • Incearca sa oferi utilizatorilor doar informatii care sa corespunda nevoilor lor
  • Scrie continut pentru utilizatori si nu pentru motoarele de cautare
  • Axeaza-te pe nisa ta si nu devia de la subiectul abordat
  • Ofera articole originale si nu le copia din alta parte
  1. Optimizeaza continutul pentru cautare vocala

Cautarea vocala a inceput sa fie din ce in ce mai importanta si utilizata de internauti. Pentru a putea optimiza continutul pentru cautarile vocale este necesar sa detii pagini cu peste 1000 de cuvinte diferite care sa acopere nevoile clientilor.

Acestea reprezinta o parte din tehnicile SEO importante care trebuie avute in vedere pentru a avea un site cat mai bine optimizat. Nu sunt putine dar daca vei putea sa ai un site web de calitate mai buna si astfel sa nu ai de pierdut la capitolul trafic doar pentru ca utilizatorul nu a putut sa acceseze pagina dorita. Intarind toate aceste lucruri cu continutul de calitate publicat vei avea mult mai multe de castigat. Nu degeaba am mentionat mai devreme ca pentru un site continutul este rege.

Suntem siguri ca si in anul urmator Google va veni cu noi tehnici si algoritmi care vor pune la incercare mintea si abilitatile creative ale echipelor si agentiilor SEO de pretutindeni. Daca ai nevoie de ajutor suntem aici pentru a-ti oferi solutii in pas cu cerintele si tendintele actuale. Asadar, indiferent de nevoile si dorintele tale nu ezita sa ceri ajutor specializat de la profesionisti cu experienta in domeniu.