In momentul in care doresti sa rulezi o campanie de promovare Facebook platita trebuie sa bifezi destul de multe lucruri pe lista. Vei avea drept scop targetarea oamenilor? Imaginile tale sunt scalate pe dimensiunile corespunzatoare? Urmeaza sa rulezi reclama potrivita? Ca sa fim putin sinceri, toate aceste aspecte pot sa fie destul de confuze de multe ori.

Cu peste 2,3 miliarde de oameni care utilizeaza Facebook in fiecare luna si cu peste 1,6 miliarde de oameni care folosesc reteaua de socializare in fiecare zi, reprezinta platforma care le ofera marketerilor oportunitatea de a avea de castigat foarte mult, organic. Problema este ca, avand in vedere implicarea financiara si a timpului, nu prea mai ramane loc pentru a pierde lucrurile din vedere.

Pentru a putea veni in ajutorul tau am pus pe o lista tot ceea ce este important pentru a te asigura ca detaliile pentru publicitate Facebook sunt foarte bine puse la punct.

 

Cum sa publici reclame prin Facebook Ads?

 

Facebook pune la dispozitie o varietate de optiuni pentru reclame platite si pentru plasarea lor, dar toate acestea pot sa fie divizate in trei elemente:

  1. Campanii – acestea adapostesc materialele tale
  2. Seturi de reclame – daca doresti sa te adresezi unor audiente diferite cu caracteristici diferite vei avea nevoie de un set de reclame individuale pentru fiecare tip de audienta.
  3. Reclamele propriu-zise – reclamele tale traiesc pur si simplu printre seturile tale. Fiecare set de reclame poate sa gazduiasca o varietate de reclame ce variaza din punct de vedere al culorii, textului, imaginilor, etc.

Acuma este timpul sa incepem sa realizam reclama prin intermediul Facebook. Te vom ghida in continuare pas cu pas pentru a sti ce trebuie sa faci mai exact.

 

Incepe sa creezi o reclama prin intermediul Facebook Ad Manager

 

Una dintre modalitatile prin care poti sa creezi o reclama platita pe Facebook este prin intermediul Facebook Ad Manager. O data ce te-ai autentificat pe aceasta pagina vei vedea performantele din dashboard, unde toate campaniile tale, seturile de reclame si reclame sunt listate incluzand si rezultatele pe care le-au adus paginii tale de Facebook. Daca deja ai creat o reclama atunci dashboard-ul va fi gol.

Pentru a crea o campanie noua, un set de reclame sau o reclama prin Facebook Ad Manager, navigheaza pe pagina pana la tipul de reclama pe care doresti sa il creezi si apasa pe ,,Create”.

 

Alege un obiectiv

 

Facebook Ads Manager, precum oricare alte tipuri de retele de social media publicitare este create astfel incat sa nu pierzi din vedere obiectivele campaniei tale. Inainte sa incepi, Ads Manager iti va pune la dispozitie o lista din care sa alegi principalele obiective.

Sunt 11 obiective diferite din care sa alegi. Lista include tot ceea ce ai nevoie incepand de la constientizarea generala a marcii pana la instalarea aplicatiilor si cresterea traficului catre magazinul tau online. Prin alegerea uneia dintre aceste 11 optiuni, Facebook poate sa isi faca o idee mai concreta asupra a tot ce doresti sa faci si sa poata sa iti prezinte cele mai bune optiuni.

Sa presupunem ca doresti sa aduci mai mult trafic catre site-ul tau. Atunci cand selectezi aceasta optiune din lista pusa la dispozitie de Facebook, va trebui sa introduci un URL pe care doresti sa il promovezi.

 

Alege-ti audienta

 

Urmatorul pas este sa iti alegi audienta catre care doresti sa tintesti. Poti sa faci acest lucru pentru fiecare set de reclama care apartin aceleiasi campanii. Daca doresti sa incepi cu reclame platite pe Facebook atunci cel mai probabil va trebui sa experimentezi cu cateva optiuni pe care le urmaresti pana cand reusesti sa gasesti reteta potrivita pentru a ajunge la audienta dorita. Pentru a te ajuta sa iti restrangi cautarile, Facebook defineste concret fiecare element astfel incat sa poti ajunge la audienta dorita.

Daca doresti sa atragi mai mult trafic catre site-ul tau, atunci va trebui sa te adresezi unei audiente care are un real interes sa ramana pe site-ul tau si sa urmareasca mai indeaproape continutul publicat. De asemenea, daca doresti sa atragi atentia asupra marcii tale sau doresti sa promovezi o oferta foarte atractiva atunci va trebui sa te adresezi unui public mult mai generalizat.

Algoritmul de targetare a audientei de pe Facebook este unul destul de vast si se iau in considerare aspecte precum locatia, varsta, sexul, limba, relatiile, educatia, locul de munca, situatia financiara, adresa, rasa, generatia, parintii, credintele politice, evenimente din viata, interese, comportament si conexiuni. De asemenea poti sa personalizezi tipul de audienta pentru care sa te adresezi. Acest lucru te va ajuta sa te adresezi unei audiente care sa se muleze mai bine asupra a cee ace ai construit prin intermediul companiei tale. Mai concret spus, vei fi ajutat pe aceasta cale sa ajungi mai usor la oamenii care au interactionat cu afacerea ta. O data ce a fost gasit un grup care reactioneaza foarte bine la reclamele pe care le rulezi, Facebook iti permite sa salvezi aceste audiente si sa le folosesti inca o data mai tarziu. Asadar, nu va mai fi nevoie ca si data viitoare sa incepi procesul de selectie de la inceput.

 

Seteaza un buget

 

Facebook iti permite sa setezi un buget pentru fiecare zi in care alegi sa ruleze campania sau sa setezi un buget din care sa se alimenteze reclamele pe care le rulezi pentru toata durata de viata a paginii tale.

Totusi, cele doua tipuri de bugete difera foarte mult una fata de cealalta:

Bugetul zilnic – daca vrei ca pentru o zi intreaga sa ruleze reclama ta pe Facebook atunci aceasta este cea mai buna optiune. Acest lucru inseamna ca reclamele tale vor rula numai pentru o perioada de timp limitata.

Bugetul pentru toata durata de viata  a campaniei – daca doresti ca o anumita campanie sa ruleze pentru o perioada de timp mai indelugata, conform setarilor tale (putand fi vorba despre saptamani intregi sau chiar luni). Facebook va rula reclamele tale pentru intreaga perioada selectata.

In afara de acest lucru mai exista o serie de setari avansate care se regasesc in partea de jos a ferestrei de unde setezi bugetul pentru reclama si perioada de timp in care sa ruleze. Aceasta selectie iti va permite sa:

Programezi postarile – vei putea alege daca reclamele sa ruleze imediat sau in mod continuu sau daca doresti ca acestea sa ruleze doar pentru o perioada de timp selectata de tine. De asemenea, poti sa setezi niste parametri prin care aceste reclame sa ruleze doar la anumite ore sau doar in anumite zile din saptamana.

Optimizare si costuri – poti sa alegi ca reclama sa urmareasca obiectivele tale, click-urile sau impresiile (acest lucru va afecta modul in care vor fi afisate reclamele si cum vor fi platite). Prin a proceda asa, vei plati pentru ca reclama sa ruleze numai la acei oameni care fac parte din targetul tau de audienta si este mai sigur sa actioneze conform indemnurilor tale, dar Facebook va controla care sa fie oferta maxima. Daca nu doresti ca acest lucru sa se automatizeze, atunci va trebui sa setezi totul manual. Aceasta optiune iti va oferi controlul total asupra a cat doresti sa platesti pentru fiecare actiune realizata.

Livrarea reclamelor – aceasta optiune se imparte in doua categorii: standard si accelerata. Livrarea standard a reclamelor iti va rula reclamele pe parcursul zilei in timp ce livrarea accelerata te va ajuta sa ajungi intr-un timp foarte scurt la audienta ta.

 

Creeaza reclama ta

 

Cum vrei sa arate reclama ta? Acest lucru depinde de obiectivele tale originale. Daca urmaresti sa cresti numarul de accesari a website-ului tau, Ad Manager iti va sugera exact aceasta optiune. Nu trebuie sa uiti ca reclama sa poata fi afisata corect pe toate tipurile de device-uri (desktop, mobil, tableta) astfel incat sa poata fi vizualizata corespunzator.

 

11 exemple de reclame pe Facebook si motivul succesului acestora

 

Facebook este una din cele mai populare platforme de socializare in mediul online. Asadar este si evident ca in medie, Facebook este gazda pentru 1.45 miliarde de utilizatori in fiecare zi. Printre acesti utilizatori se regasesc de la tineri, studenti, manageri, firme, pana la institutiii publice si asociatii. Prin intermediul Facebook multe firme se folosesc de reclame pentru a atrage vizitatori pe propria pagina de pe reteaua de socialixare si in mod direct pe site-ul firmei. Evident pentru asta exista si varianta publicitatii platite, o metoda foarte folosita pentru a mari numarul de reach-uri si totodata impactul.

 

Reguli pentru o reclama cat mai buna pe Facebook

 

Pentru a atrage totul conteaza, aspectul, continutul, mesajul, totul trebuie bine gandit. In primul rand o reclama trebuie sa fie atractiva din punct de vedere vizual. Orice ad vizual are mai multe sanse de a fi remarcata decat una text. In orice caz, imaginile folosite in cadrul reclamei trebuie sa fie cat mai atractive. Pe langa atractia vizuala, relevanta reclamei este evident si ea un punct foarte important. O reclama trebuie sa pastreze un context si o adresabilitate. Asadar, mai ales tinand cont de faptul ca platiti pentru campania de pe Facebook este critic sa va adresati unei audiente potrivita pentru campania dumneavoastra.

In urma cu patru ani, Facebook a lansat un tool care ii ajuta pe advertiseri sa se orienteze mult mai bine spre audienta. Facebook Advertising Platform ofera utilizatorului un scor de relevanta pentru fiecare reclama pe care o derulati in campania dumneavoastra. Aceasta funtie seamana cu tool-ul Ad Rank regasit in Google AdWords. Pe scurt, cu cat o reclama primeste un scor mai mare, cu atat respectiva reclama are sanse foarte mari de succes.

Facebook ofera o platforma de advertising foarte puternica prin intermediul optiunilor de formate ale reclamelor. Formatul foto este una din cele mai simple dar si foarte eficiente modalitati de advertising. Rezolutia recomandata a imaginilor este de 1080 x 1080 pixeli.

Formatul video este poate cel mai in voga si eficient tip de reclama. De la cliputi scurte GIF, Insta-stories, clipuri verticale, carusel video pana la stream-ul live toate formele de video ad-uri sunt populare mai ales daca e sa tinem cont ca pana in 2021 aproape 80% din informatii vor fi asimilate din continut video de catre utilizatori.

Reclamele din fereastra principala de Messenger devin tot mai populare deoarece ofera posibilitatea unei interactiuni directe cu potentialul client. Pe langa acestea exista optiunile reclamelor multi-element cum ar fi Carusel, Slideshow si Colectii. Acestea permit prezentarea unei serii de produse sau servicii, oferind posibilitatea utilizatorului de a afla cateva informatii despre fiecare produs sau promotie.

 

Povesti de succes ale advertiser-ilor

 

Kay Jewelers – reclama video – este un mini-spot care spune o poveste scurta dar emotionanta. Este bine stiut faptul ca reclamele video pe Facebook trebuie sa fie cat mai scurte, expresive si sa poata trimite mesajul doar prin imagini, fara sunet. Este o reclama vizuala, relevanta si de asemenea are si un mesaj de implicare.

Monday.com – reclama foto – putem spune ca o imagine bate o mie de cuvinte. Modul in care acestia au ales sa isi popularizeze brandul si aplicatia de task-management ce poate rula pe mai multe platforme, este unul genial. De exemplu pentru a ilustra faptul ca aplicatia ruleaza pe OSX acestia au postat o imagine in care logo-ul este colorat in stilul vechiului logo Apple (cu linii colorate).

Amazon.com – event ad – acest gen de reclama este popular in randul retailerilor deoarece este o metoda excelenta pentru a promova o perioada de reducere sau o promotie. Cei de la amazon (si nu numai) folosesc imagini ale unor prodduse ce fac parte din promotie.

Nature Box – reclama foto – Este evident ca in cazul restaurantelor si a businessurilor din domeniu imaginile trebuie sa fie cat atractive. In acest caz, imaginea este o fotografie realizata dintr-un unghi creativ prezentand diverse snackuri bio anuntand faptul ca ofera o perioada de proba gratuita prin intermediul unui text-logo.

Winc – retargeting ad – o reclama simpla dar eficienta. Aceasta reclama apare in coloana din dreapta pe Facebook atunci cand un utilizator acceseaza continut ce are o legatura cu vinul si consumul acestuia. Asadar, printr-un vizual simplu curat ce reprezinta sase sticle de vin.

Shutterfly – reclama multi-produs – acestia au reusit sa imbine utilitatea reclamei multi-product cu imagini atractive care infatiseaza diverse promotii pentru produsele lor. Ca majoritatea ad-urilor de acest gen ultima pagina contine linkul catre site-ul propriu.

 

MU Campus Dining – reach ad – o reclama conceputa pentru a-i ajuta pe potentialii clienti sa gaseasca magazinul. Pentru a maximiza efectul reclamei acestia au pus in imagine logo-ul unui popular lant de fast-food.

Boston Sports Clubs – offer ad – acest tip de reclama este foarte popular deoarece ofera posibilitatea utilizatorilor de a se inscrie pentru a avea parte de oferta. Ca si imagine, aceasta trimite privirea utilizatorului direct in partea dreapta a compozitiei unde se afla textul reclamei.

Allbirds – reclama video – o reclama simpla, cu un singur cadru care infatiseaza o persoana purtand o pereche de incaltaminte. Textul din descriere face trimitere la comfortul oferit de respectiva incaltaminte dar si la faptul ca transportul si returul sunt gratuite.

The New York Times – reclama foto – este evident ca cei de la NYT stiu sa isi promoveze continutul editorial. Pentru a promova un articol acestia au ales sa opteze pentru un desen ce sugereaza tipul de audienta. Publicul tinta al articolului cu sfaturi de sanatate pentru tinerii de 20 de ani este clar tineretul.

Tortuga Music Festival – event ad – organizatorii acestui eveniment renumit au ales sa foloseasca o imagine sugestiva pentru a-si anunta publicul ca pot cumpara bilete la viitoarea editie. Imaginea realizata din drona prezinta multitudinea de spectatori indemnandu-i pe utilizatorii de Facebook sa participe si ei la eveniment. De asemenea, reclama contine si un buton pentru achizitia de bilete.

Asadar este clar ca reclamele pentru a avea un impact cat mai bun trebuiesc bine gandite si mai ales directionate in mod corect catre public. Simplitatea, mesajul bine-conceput si utilitatea sunt elemente care definesc o reclama atractiva.

Nu trebuie sa fii un expert in marketing digital pentru a putea rula reclame pe Facebook. Reteaua de socializare iti va furniza toate instructiunile necesare pentru a putea face acest lucru cu succes. Dar, atunci cand platesti un pret pentru acestea trebuie sa stii cu exactitate daca acestea se vor adresa audientei selectate de tine. Daca ai urmarit articolul pana in acest punct, atunci stii cat de important este sa faci totul cat mai inteligent.

Content-ul de calitate va fi in topul preferintelor si anul viitor, asadar, mizeaza pe cat mai multa originalitate atunci cand iti creezi reclamele prin Facebook Ad Manager. Selecteaza cu atentie audienta pentru care doresti sa te adresezi si apoi asigura-te ca reclamele ruleaza suficient de mult pana cand sa isi atinga obiectivul.

In ceea ce priveste investitia in reclamele platite prin Facebook poti sa ai control deplin asupra bugetelor de publicitate alocate pentru diferite campanii. Acest lucru este de mare ajutor in special daca te afli la inceput de drum in afacerea ta si ai nevoie in mod constant de sprijin.

Rularea campaniilor platite prin Facebook Ad Manager ofera foarte multe posibilitati prin care poti sa aduci audienta mai aproape de marca ta si sa generezi rezultate care se convertesc in beneficii financiare.

 

Merita sa iti faci promovare pe Facebook pentru afacerea ta?

 

Indiferent daca alegi sa te promovezi singur sau apelezi la o agentie, majoritatea oamenilor se afla pe aceasta retea de socializare. Cu siguranta merita sa incepi o campanie de promovare Facebook intrucat iti poate aduce castiguri atat la partea de imagine cat si la partea de clienti noi castigati.

Spre deosebire de metodele conventionale, acest tip de promovare este unul foarte eficient si usor de realizat. Daca ai urmarit ghidul nostru pana in acest punct, atunci stii deja pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a avea campanii publicitare eficiente si care ajung la audienta tintita. Promovarea pe Facebook este imediata, nu exista timp de asteptare pentru a-ti face cunoscute mesajele catre audienta ta. Si, mai mult de atat, daca esti la inceput de drum vei putea sa iti promovezi firma intr-un mod original si sa iti faci cunoscute produsele si serviciile mult mai usor. Daca nu esti prezent pe aceasta retea de socializare atunci te vei confrunta cu reticenta oamenilor de a achizitiona de la tine. Poti vinde mai mult si iti vei extinde portofoliul de clienti. Rezultatele sunt masurabile si vei putea sa iei decizii concrete asupra schimbarilor pe care sa le faci in afacerea ta.

Cu ajutorul reclamelor pe Facebook vei putea sa ajungi mai usor la oamenii care sunt in cautarea unor produse sau servicii similare cu ale tale. Vei putea sa trezesti si interesul persoanelor care pana in prezent doar au admirat si nu au cumparat nimic. Promotiile tale vor fi cunoscute si vei putea sa iti multumesti clientii mai usor.

Indiferent daca esti la inceput sau detii un brand cunoscut, interactiunea cu clientii tai este foarte importanta. De asemenea, vei putea intra pe piete noi sau vei putea sa testezi daca un anumit produs va putea fi vandut sau va fi solicitat de clientii actuali.

Cu siguranta, Facebook este mai mult decat o simpla retea de socializare este un tool esential pentru afacerea ta. Si, mai mult de atat, vei putea avea control deplin asupra bugetelor de publicitate alocate astfel ca, vei putea sa te promovezi chiar si daca nu doresti sa investesti foarte mult. In concluzie, reclamele prin Facebook iti pot aduce multe avantaje si oportunitati insa, daca nu te pricepi, atunci iti recomandam sa apelezi la specialisti care te vor ajuta sa creezi campanii publicitare de impact. Pe scurt, acestea sunt motivele pentru care merita sa iti faci reclama prin intermediul acestei retele de socializare. Vei putea sa descoperi multe lucruri pozitive pentru afacerea ta si vei putea duce totul la un nivel superior fara eforturi mari sau sa ai cheltuieli foarte mari pentru promovari care nu au nici un efect.

Facebook este o retea de socializare excelenta prin care companiile si nu numai pot sa beneficieze de tot ceea ce este mai bun pentru afacerea lor.