Suntem siguri ca toti ati auzit despre design-ul responsive, acel tip de design in care site-ul se rearanjeaza in functie de rezolutia dispozitivului pe care este deschis (PC, desktop, tableta, telefon). Design-ul adaptat pentru dispozitivele mobile este foarte util si chiar obligatoriu pentru orice magazin online. Dar in momentul in care un magazin online ajunge la un numar considerabil de vizite si comenzi pe zi, atunci design-ul responsive nu mai este o idee chiar atat de buna.

Asadar, un design care nu este nici responsive si nici nu este un site separat, este cel special pentru mobil. In acest caz avantajele sunt multiple atat din punct de vedere al dezvoltarii cat si din punct de vedere al marketing-ului.

Varianta cu site separat este exlusa dar exceptie fac numai platformele au fost custom de la inceput si devine imposibil sa dezvolti o platforma de la zero.

Ce inseamna un design responsive si ce inseamna un design special?

Varianta speciala de mobil inseamna o afisare diferita in comparatie cu desktop-ul. Aceleasi elemente sunt afisate in alta forma sau ordine iar alteori pot sa fie chiar elemente cu totul diferite. Astfel rezulta un continut diferit si adaptat pentru diferite tipuri de rezolutii ale ecranelor.

Pentru a intelege cu ce este diferit un design special pentru mobil trebuie sa trecem in revista mai intai ce inseamna un design responsive. Un design responsive inseamna incarcarea bannerelor mari de pe desktop si pe varianta pentru mobil. Dar de ce ai dori sa incarci cative MB inutili mai ales daca se strica si design-ul initial al acestora? Pe de alta parte in cazul unui design special, continutul este croit in mod special pentru dispozitivele mobile iar atunci, de ce nu ai apela la o astfel de solutie.

Un alt exemplu: ai 3 review-uri afisate frumos pe desktop. Pentru a putea fi afisat pe mobil trebuie sa se adauge un cod suplimentar pentru ca acele 3 bannere simple sa devina carusel cu cate un review afisat in loc de trei. Orice categorie are filtre care sunt afisate pe desktop in partea de sus sau lateral. In versiunea responsive apare ca pe desktop iar la cel special poate chiar sa fie eliminat cu totul.

Daca avem un meniu lung pe desktop, pe mobil nu isi mai are rostul. In varianta responsive meniul ramane acelasi dar se restrange automat pentru a fi pretabil pentru mobil. Dar, pentru dispozitivele mobile ai nevoie de un tip de navigare usor de inteles, fara prea multe complicatii si care poate sa fie de un real ajutor pentru clientii tai. Prin intermediul unui design special pentru mobil intreg meniul se poate reconfigura si chiar se pot elimina subcategoriile inutile si sa se aleaga sa se afiseze doar cele principale. In varianta de design responsive nu poti avea astfel de modificari dar in cazul unui design special ,,sky is the limit”, cum ar spune americanul.

Daca vrei sa adaugi un banner special pentru mobil care sa fie afisat pe toate paginile de categorie sub meniu si sa contina un mesaj de impact, ce faci? In varianta responsive se incarca de pe site dar in mod inutil intrucat pe mobil ii va lua mult timp pana cand se va incarca ceea ce duce iarasi la inutilitate. Si astfel de exemple pot continua cu multe situatii in care un design responsive nu este o solutie atat de buna pentru orice afacere online. Uneori, un design responsive este chiar contraindicat.

De ce este mai bine sa ai un design special pentru dispozitivele mobile?

Daca vorbim despre un site de prezentare pentru o firma de curatenie sau un service auto, atunci da, un design responsive poate sa fie util. Dar in cazul unui magazin online care este vizitat de nenumarate ori in fiecare zi, varianta unui design responsive este exclusa. In acest caz din urma in mod clar se potriveste cel mai bine sa alegi un design special dezvoltat de niste specialisti in domeniu. Design-ul special este conceput pentru magazine online cu trafic mare unde, pentru dispozitivele mobile este nevoie ca totul sa fie accesat la fel de rapid ca pe site.

Avand in vedere ca majoritatea oamenilor isi fac cumparaturile de pe telefon in drum spre casa sau in timpul pauzelor de la servici, este datoria ta de comerciant online sa le creezi mediul prielnic in care sa se simta incurajati sa cumpere produsele dorite sau preferate. Un design special poate sa aduca numeroase avantaje printre care putem sa enumeram faptul ca in acest caz varianta de magazin online poate sa fie cu mult simplificata si astfel sa reusesti sa ajungi pe lista magazinelor preferate de clientii tai.

Multe persoane care cumpara online abandoneaza cosul de cumparaturi sau chiar nu comanda deloc de pe dispozitivele mobile deoarece continutul nu se incarca atat de repede pe cat s-ar fi asteptat, asadar, prin crearea conditiilor prielnice pentru a cumpara direct de pe telefon vei avea multe de castigat.