Traim intr-o era a vitezei in care este important sa poti oferi solutii cat mai rapide si la indemana pentru toti clientii care iti utilizeaza website-ul la un moment dat. La ora actuala, cel mai mare volum al cautarilor de informatii, produse si servicii se realizeaza de pe dispozitivele mobile. Majoritatea vizitatorilor unui site cel mai des utilizeaza un smartphone sau o tableta pentru a vizualiza continutul sau produsele de interes iar aceasta oportunitate de vanzare este exploatata destul de timid in momentul de fata.

Sa fii prezent online nu se rezuma numai la a avea un site bine pus la punct iar optiunea de a optimiza site-ul pentru dispozitivele mobile nu mai este ceva optional ci un aspect important si obligatoriu, am putea indrazni sa spunem.

Ce inseamna sa optimizezi site-ul tau pentru dispozitivele mobile?

Optimizarea SEO pentru dispozitivele mobile se bazeaza pe oferirea unei experiente cat mai bune utilizatorilor. Multe firme la ora actuala, cel mai mare volum de trafic il obtin de pe mobil si nu de pe desktop. Chiar daca multe persoane prefera sa finalizeze cumparaturile de pe desktop tot nu trebuie sa omiti importanta optimizarii pentru dispozitivele mobile.

Daca ai un site mai vechi sau un magazin online cu o vechime destul de mare, atunci este momentul sa faci o actualizare a intregului continut dar si a tuturor aspectelor tehnice care tin de functionalitate. Pentru ca un magazin online sa fie cat mai bine optimizat pentru motoarele de cautare, este nevoie ca timpul de incarcare sa fie cat mai scurt, in caz contrar vor abandona si vor gasi alte surse din care sa isi faca cumparaturile.

Pentru a fi cat mai bine optimizat, este necesar sa corectezi toate erorile precum imaginile care nu se afiseaza, link-urile din continut care duc la pagini neconforme cu ceea ce era prevazut initial, etc. Totusi, varianta de mobil nu trebuie sa fie doar varianta prescurtata a site-ului tau si nu trebuie sa aiba o calitate inferioara. Daca atunci cand site-ul este accesat de pe desktop si sunt prezentate informatii de calitate acelasi lucru trebuie sa se intample si in momentul in care este accesat de pe un smartphone.

Butoanele de navigare trebuie sa fie responsive atunci cand sunt folosite, usor de identificat si de folosit. Meniul trebuie sa fie cat mai simplu iar pasii pentru checkout sa fie usor de intuit si de parcurs pana la final.

In Romania cel mai utilizat motor de cautare este Google, motiv pentru care pe lista ta de prioritati trebuie sa se afle informarea cu privire la schimbarile care se produc si cum poti sa te asiguri ca fiecare persoana care interactioneaza cu website-ul de pe mobil are parte de o experienta placuta de fiecare data.

Tine pasul cu schimbarile si tine cont de preferintele de navigare

De asemenea, trebuie sa tii mereu pasul cu schimbarile, tendintele si concurenta. Trebuie sa stii in fiecare moment care sunt preferintele consumatorilor in ceea ce priveste design-ul, continutul si grafica. Merita sa analizezi frecvent ce s-a mai petrecut pe site-ul concurentului tau si sa faci o comparatie cu ceea ce faci tu si ce ai putea imbunatati astfel incat sa obtii rezultate bune.

Optimizarea SEO pentru dispozitivele mobile este diferita in comparatie cu cea pentru desktop, motiv pentru care va fi nevoie de un set diferit de instrumente si strategii de implementat. Incearca sa tii pasul cu tot ceea ce este nou iar cu putina rabdare si dedicare vei putea sa fii in rand cu cerintele utilizatorilor in materie de navigare. Atunci cand tii cont de obiceiurile de navigare a publicului tinta este mai usor sa te asiguri ca ajungi la ei. In plus, va fi mai simplu sa te asiguri ca nu vor parasi site-ul sau magazinul online doar pentru ca nu indeplinesti conditiile pentru a continua navigarea.