Avize si autorizatii pe care trebuie sa le ai.

Comertul online reprezinta un domeniu infloritor in Romania si, din ce in ce mai multe firme aleg sa isi mute activitatea si in mediul online sau pur si simplu sa activeze in mediul virtual. Inainte de a te lansa in comertul electronic trebuie sa ai un plan foarte bine pus la punct. Infiintarea unei firme nu este un proces complicat dar inainte de a porni la drum trebuie sa stii care sunt avizele si autorizatiile necesare pentru a putea rula in conditii legale.

Conditii necesare de indeplinit din punct de vedere legal pentru a avea un magazin online

Prima conditie pentru a putea avea un magazin online este ca activitatea sa ruleze printr-o firma, persoana fizica autorizata, intreprindere individuala sau intreprindere familiala. In functie de tipul de produse pe care alegi sa le comercializezi este necesar sa se obtina si avize de mediu, PSI, directia sanitara si Directia Sanitar Veterinara. De asemenea, daca alegi sa angajezi persoane care sa se ocupe de diferite aspecte ale muncii, atunci vei avea nevoie de autorizatia privind protectia muncii.

Sunt doua componente atunci cand doresti sa stii de ce ai nevoie pentru a deschide un magazin online. Primul, consta in aspectul juridic iar al doilea se refera la magazinul online (software). La capitolul juridic, va trebui sa alegi o forma de organizare juridica ce poate sa fie un PFA sau chiar un SRL sau SA (daca este nevoie). Pentru a avea un magazin online trebuie sa ai dovada unui sediu social unde sa iti desfasori activitatea apoi sa pregatesti si sa depui un dosar cu toate documentele necesare. Vei putea afla ce documente sunt necesare la Registrul Comertului pe website-ul lor sau, daca apelezi la un consultant atunci acesta se va ocupa de toate aspectele legale.

Apoi, pentru a infiinta un magazin online este necesar sa semnezi contracte cu furnizorii de servicii necesare pentru buna functionare a afacerii. Si, aici este vorba despre contractual semnat cu platforma pe care iti vei face magazinul online, furnizorii de produse, depozitare, livrare etc. Urmatorul pas este sa semnezi contracte pe partea de plati cu furnizorii de plata si livrare. Apoi trebuie sa pregatesti magazinul online astfel incat sa ofere o experienta placuta utilizatorului si care permite navigarea cu usurinta.

Sa apelez la o agentie sau sa fac totul pe cont propriu?

Daca ai cunostintele necesare, atunci nu iti va fi greu sa bifezi pe lista toate elementele de ce ai nevoie pentru a deschide un magazin online. Dar, daca ai numai ideea si doresti sa te lansezi in mediul online cu o astfel de afacere atunci poti sa apelezi la o echipa de specialist a unei agentii care iti garanteaza ca magazinul tau va fi realizat pana in cele mai mici detalii.

Realizarea unui magazin online este destul de complex, asadar, trebuie sa tii cont de toate aspectele care tin de modul de realizare, crearea experientei utilizatorului dar si de promovarea prin intermediul strategiilor potrivite. Poti alege sa colaborezi cu o agentie pe termen lung si astfel ti se va asigura si partea de promovare pentru toata durata contractuala.

Multe agentii care realizeaza magazine online ofera si servicii de promovare, asadar, nu iti va fi greu sa gasesti tot ce ai nevoie pentru a avea o afacere in mediul online cu toate actele in regula. Pe scurt, acestea sunt conditiile esentiale pentru a avea un magazin online si pentru a putea vinde produsele si serviciile tale unei audiente mai mari decat ai putea sa o faci in cazul in care ai avea doar un magazin fizic.