Scopul unui magazin online nou creat nu este acela de a testa daca modelul de afacere functioneaza sau nu. De asemenea, un magazin online trebuie sa fie performant si sa aiba un randament al investitiilor optim (ROI). Cu siguranta nu va fi profitabil sa investesti in magazinul virtual mai mult si sa genereze profit destul de mic.

Daca domeniul de activitate al magazinului tau se refera la o nisa competitiva sau este o afacere de marime medie atunci intreaga performanta se poate testa prin intermediul unei serii de intrebari la care trebuie sa raspunzi cat se poate de sincer.

Asadar, ajungem in acest fel la prima intrebare: poti sa atragi un numar mare de clienti la un cost mic pentru a dezvolta un magazin de nisa sau un mall online?

Pentru a putea oferi un raspuns la aceasta intrebare vei avea nevoie de un site la un nivel acceptabil si de aproximativ 10.000 de vizite care se pot obtine prin PPC. Fiind vorba doar de un simplu test nu este nevoie sa faci neaparat un inventar al afacerii tale.

Elemente precum crearea unui magazin mai deosebit, modificari, setari, strategii noi de optimizare SEO, Social Media Marketing, aspecte care pot sa fie stabilite ulterior dupa ce testul a fost trecut cu succes.

Puteti converti traficul in clienti la costuri mici?

In primul rand, este nevoie de un magazin online cu un design acceptabil care sa nu arate ca si cand ar fi fost lansat cu doar cateva ore in urma sau ca un site care nu poate sa ofere credibilitate. Investeste intr-un template acceptabil, instalare si setari dar si un logo care sa reprezinte afacerea. Puteti opta si pentru un magazin online care vine la pachet impreuna cu design si logo personalizat direct pentru a fi o solutie de e-commerce foarte buna, dar in acest caz costurile vor fi putin mai mari decat in cazul in care deja au fost create anumite elemente prin surse externe.

Magazinele online pot sa fie create si pe cont propriu prin intermediul platformelor de e-commerce si sa se aleaga un template gratuit dar este bine sa alegi unul care nu arata chiar ca un design gratuit. Dupa ce ai ales un template care iti place este momentul sa incepi sa il personalizezi (modifica schema de culori, insereaza logo-ul, creeaza fotografii de produs profesionale pentru ceea ce vinzi, creeaza descrieri de produse atractive, etc.). Pentru continut de calitate poti sa apelezi si la un content writer care lucreaza in regim freelance pentru a iesi mai ieftin.

Mai este nevoie de un numar de fix sau un numar gratuit care sa fie redirectionat catre mobilul tau. Pentru test este important ca tot ce tine de comenzi si customer service sa treaca mai intai pe la tine. Un numar de fix si un numar de mobil le ofera posibilitatea clientilor sa aleaga, ceea ce poate de multe ori sa converteasca utilizatorii in clienti.

Adauga produsele pe care le vinzi iar daca nu aveti pe stoc anumite produse atunci oferiti plata ramburs (la livrare), fara optiune de plata cu cardul. Fiind un test nu este nevoie de plata cu cardul. Adauga imagini si descrieri clare pentru produsele din magazin. Nu este necesar sa adaugi toate produsele ci doar pe cele vizate a fi vandute mai bine in comparatie cu restul dar este important ca in aceasta etapa sa prezinti produsele clar si cu explicatii complete.

Magazinul trebuie sa arate curat si solid. Elimina tot ceea ce nu este necesar si incurca in crearea magazinului.

Majoritatea costurilor sunt cele care implica achizitionarea de trafic prin PPC. Creeaza un buget pentru 5 teste de aproximativ 1000 euro cu un target de maxim 5000 euro.

Astfel vei putea obtine 10.000 de vizitatori cu un cost mediu de 50 centi pe click pentru cei 5000 euro. In functie de nisa si de cuvintele cheie utilizate costurile pot sa varieze. Cei 10.000 de vizitatori reprezinta un numar acceptabil pentru un test de conversii pentru un magazin neoptimizat pentru conversii.

In urma unei astfel de analize vei putea sa stabilesti valoarea medie a unei comenzi, costul unui produs vandut si costul cu vanzarea (valoarea totala a bugetului PPC / numarul de comenzi).

Dupa finalizarea unui astfel de test vei avea destul date cu ajutorul carora sa estimezi profitul, traficul lunar, return rate, costul cu customer service, daca este necesar sau nu un inventar etc. Fara realizarea unui astfel de test este destul de greu de estimat inainte de lansare oricare dintre detaliile de mai sus.

Un astfel de test poate sa fie realizat de profesionisti in domeniu dar cu siguranta este un aspect care presupune o investitie destul de mare. In cazul in care creati pe cont propriu magazinul si nisa este una slab competitiva, implicit costurile PPC sunt mai mici.

Acesta este un test necesar pentru a afla daca magazinul tau virtual reuseste sa converteasca si sa iti ofere rezultatele dorite. Cu siguranta, este un test util pe care il recomandam sa il faci mai ales daca doresti pe viitor sa te dezvolti.

Apeleaza la specialisti atunci cand vine vorba despre solutii e-commerce personalizate

Solutiile noastre complete pentru crearea unor magazine online performante si bine dezvoltate pentru piata din Romania iti ofera tot ce ai nevoie pentru a avea un start in forta. Vei putea sa beneficiezi de un magazin online la cheie performant si care poate sa converteasca vizitele in clienti prin design atractiv si continut care sa convinga.

Este important sa investesti la inceput in magazinul tau online intrucat solutiile gratuite nu pot sa fie intotdeauna lozul norocos pentru afacerea ta. Asadar, mai ales daca nu ai cunostintele tehnice necesare pentru a crea un magazin online atunci cea mai buna solutie este sa apelezi la noi. Iti vom oferi un magazin online la cheie pe care va trebui doar sa il administrezi si sa te asiguri ca in permanenta exista ceva nou care sa ii atraga pe clientii tai si sa ii convinga sa cumpere.