Marketingul digital este cea mai buna modalitate de a ajunge la clienti in prezent. Fie ca alegi sa iti creezi un site puternic si foarte bine optimizat, fie ca te orientezi mai mult catre retelele de socializare sau catre campaniile PPC, este important sa intelegi cum functioneaza toate acestea pentru a obtine rezultatele dorite. Cea mai buna idee este aceea de a combina cat mai multe dintre metodele de mai jos pentru a obtine rezultate fabuloase, intr-un timp scurt.

Creaza un site optimizat SEO care sa respecte cerintele motoarelor de cautare. De asemenea, nu uita nici de prezenta pe retelele de socializare, unde se afla cei mai multi dintre clientii tai. Profita la maximum de campaniile platite ce pot fi organizate pe aceste retele, in momentul in care vrei sa obtii rezultatele potrivite. Alege retelele de socializare corect, astfel incat sa te asiguri ca publicul tau se afla acolo. Nu uita sa personalizezi cat mai bine mesajele pe care le trimiti publicului tau.

De asemenea, nu uita nici de continut si de relevanta acestuia pentru nisa in care activezi. Continutul nu este un simplu trend de moment si va trebui sa il valorifici corespunzator atunci cand vrei sa obtii rezultate bune. Creaza continutul pe care tu ai vrea sa il citesti daca ai fi in locul clientului tau si asigura-te ca ramai cat mai original.

Toate acestea, alaturi de multe alte informatii despre digital marketing si despre strategiile pe care sa le abordezi, pot fi gasite detaliat in articolul nostru, care iti ofera o introducere detaliata in tot ce inseamna de fapt digital marketing. Primul pas pentru campanii reusite este sa identifici cele mai bune metode pentru tine, sa le citesti cu atentie si sa le intelegi, astfel incat sa iei ceea ce iti trebuie si sa poti da deoparte metodele care nu sunt de o importanta vitala pentru brandul tau.

Conceptul de marketing este prezent inca de cand oamenii au inceput sa vanda. Putem spune ca marketingul este la fel de batran ca si civilizatia. Pe masura ce tehnologia a avansat, vechile practici din marketing s-au modificat pentru a face fata noilor trenduir. Unele dintre mediile traditionale de marketing sunt inca foarte eficiente. Pentru ca traim in era digitala, firmele si marketerii au internetul la dispozitie pentru a ajunge la audienta. Indiferent daca esti antreprenor, influencer, coach sau marketer trebuie sa faci fata acestui mediu in care concurenta este foarte mare pentru a ajunge acolo unde iti doresti. Este important sa profiit de avantajele oferite de marketingul digital.

Ce este marketingul digital?

Cea mai simpla definitie este urmaotarea. Marketingul digital este de fapt folosirea internetului pentru a ajunge la cumparatorii ideali. Firmele si canalele digitale asa cum sunt social media,  emailul si motoarele de cautare te vor ajuta sa te conectezi cu clientii tai. De asemenea, o alta definitie este ca marketingul digital reprezinta utilizarea internetului, a dispozitivelor mobile, a retelelor de socializare, a motoarelor de cautare si a altor canale pentru a ajunge la consumatori.

Marketingul digital este o noua forma de a reduce distanta dintre branduri si audienta acestora. De asemenea, implica noi metode de a ajunge la cumparatori si de a-i intelege. Totul se intampla pentru ca firma sa se conecteze cu oamenii potriviti la momentul potrivit.

Diferite tipuri de marketing digital

Marketingul digital este un subiect larg, care combina mai multe tehnici de marketing, pe care le vom explica in cele ce urmeaza.

Optimizarea pentru motoare de cautare (SEO)

Atunci cand faci o cautare pe Google, probabil ai vazut deja ca anumite site-uri apar cat mai sus. Spre exemplu, atunci cand cauti cea mai buna pizza din Bucuresti, vei vedea ca unele dintre restaurantele din Bucuresti sunt mai sus decat altele. De ce este important pentru firma ta sa te concentrezi pe SEO?

25% dintre oamenii care cauta pe Google, intra pe primele rezultate. Asta inseamna ca, daca site-ul tau nu este cat mai sus pentru cuvinte relvante, vei pierde 25% din cumparatori.

CTR sau click-throurgh-rate, pe care specialistii o mai numesc si rata de click, scade repede dupa pozitia unu. Daca site-ul tau este pe pozitia 10 in Google, vei avea doar un CTR de 2.5%. Cu siguranta nu vrei sa fii pe pagina doi pentru ca oamenii rar ajung aoclo.

SEO este raspunsul atunci cand vrei sa iti duci site-ul in primele pozitii din Google sau atunci cand vrei sa atragi cei mai buni clienti.

SEO este un proces care iti va creste vizibilitatea site-ului pentru termeni relevanti. Daca vrei sa primesti trafic mai relevant, pe site-ul tau atunci trebuie sa acorzi atentie tehnicilor din SEO.

Cand vine vorba despre digitalizare, lucrurile se schimba rapid. La fiecare saptamana mai apre cate o metoda sau cate un hack care promite rezultate SEO foarte bune. Ceea ce functioneaza azi este foarte posibil sa fie complet inutil maine.

Este greu de determinat ce tehnica va functiona pentru mai mult timp si nu toate metodele folosite ofera aceleasi rezultate.  Iata cateva sfaturi utile:

  • Creste viteza site-ului – inlatura tot ce ar putea sa incetineasca incarcarea site-ului pentru ca atunci cand apar intarzieri, scad conversiile.
  • Incurajeaza site-urile cu reputatie sa puna un link pentru site-ul tau – linkuriile inbound sunt foarte impotante pentru o buna pozitionare pe motoarele de cautare.
  • Focusseaza-te pe optimizare SEO on-page pentru ca ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce sunt paginile tale – scrie meta descripion unic pentru fiecare pagina.

SEM – Search engine Marketing

Lumea digitala este complexa. Milioane de firme sunt pe internet, straduindu-se sa ajunga in top si sa atraga atentia inmediul online. Acest lucru n-a fost niciodata mai important pentru marketingul online. Am discutat despre SEO, care necesita eforturi pe termen lung pentru rezultate semnificative. SEO nu produse efecte rapid, dar produce efecte de lunga durata. Prin urmare, pentru efecte iemdiate va trebui sa apelezi si la SEM. SEM este o forma eficienta de marketing. Firma ta va folosi reclame platite pentru a arata clientilor ceea ce ofera si pentru a ajunge cat mai sus in SERP. Cu siguranta ai vazut acele rezultate din partea de sus a paginii, care sunt evidentiate diferit de cele pentru cautari organice. Acolo vei aparea si tu daca folosesti corect SEM.

Campaniile sunt numite uneori si PPC, iar aceste reclame pot avea o gama variata de forme cum ar fi relcamele bazate pe text, cele bazate pe liste si cele bazate pe produse.

Conceptul SEO se bazeaza pe forme organice de a obtine pozitii mai ridicate. In SEM platesti motorul de cuatare pentru a obtine click-uri si trafic. Ambele tehnici te vor ajuta sa domini rezultatele SERP>

Iata care sunt cele mai importante tipuri de SEM:

  • SEO
  • Reclame platite
  • Rezultate locale

Cuvintele cheie sunt elementele de baza in SEM

SEM sau marketingul pentru motoarele de cautare este util atunci cand trebuie sa iti dezvolti afacerea pe o piata competitiva. Dar este important sa o faci corect pentru a genera un profit bun.

Pentru a face lucrurile corect, trebuie sa efectuezi o cercetare cuprinzatoare pentru a alege si viza cuvintele cheie. Cand spun cuvinte cheie, asta inseamna termenii sau cuvintele pe care potentialii tai clienti le pot folosi atunci cand iti cauta produsele sau serviciile.

Exista o multime de instrumente pe care le poti folosi pentru a gasi informatii valoroase legate de cuvintele cheie. Pentru a stapani arta SEM, mai intai, trebuie sa afli cum functioneaza licitatiile publicitare, cum sa identifici cuvintele cheie potrivite pentru care sa licitezi si cum sa setezi bugetul potrivit.

Oamenii cred adesea ca cine are cel mai mare buget castiga. Daca esti atent, utilizezi cuvintele cheie potrivite si esti consecvent, poti vedea cum rezultatele in cautarile organice cresc vertiginos de-a lungul timpului fara sa platesti un leu pentru publicitate.

Content marketing

Continutul este vital in marketingul digital. Indiferent daca creezi un site web de afaceri, profiluri sociale, reclame platite sau orice altceva, ai nevoie de continut puternic pentru a  transmite mesajul.

Ce iti vine in minte cand auzi termenul „content marketing”? Postari pe blog? videoclipuri de pe YouTube? Facebook? In mod surprinzator, content marketingul a existat cu mult inainte de internet. Unele dintre cele mai mari marci din lume au folosit content marketingul pentru a deveni ceea ce sunt astazi.

Multi oameni numesc content marketingul un trend de moment. Noi credem ca acest tip de marketing se afla in centrul a tot ceea ce faci pentru a atrage clienti online.

Este totul despre storytelling?

Cand spui povesti grozave, te ajuta sa adaugi elemente umane continutului tau. Este posibil ca oamenii sa iubeasca acele marci care spun povesti grozave. Storytellingul nu este doar despre personaje fictive sau despre imaginatie. Promoveaza sentimentul de legatura, dragoste si bunastare in corpul tau.

In cazul in care te intrebi cum sa inveti arta de a storytellingului, iata cateva sfaturi:

  • Creaza reclame care sa antreneze simturile audientei
  • Foloseste curiozitatea, suspansul si tensiunea in story-urile tale
  • Nu uita ca in cele din urma vei vrea sa vinzi un produs sau un serviciu
  • Uimeste publicul

Content marketingul te ajuta sa obtii o relatie puternica

Content marketingul este o strategie pe termen lung care face foarte usor sa construesti relatii cu publicul tinta. Spre deosebire de o campanie de publicitate platita, content marketingul arata ca iti pasa de publicul tau.

Stim ca consumatorilor de astazi le place sa construiasca relatii cu marcile carora le pasa de problemele lor si isi mentin publicul implicat prin continut convingator. Content marketingul este mult mai mult decat blogging.

Social Media Marketing (SMM)

Sunt sigur ca stii deja cat de mari sunt retelele sociale si ce fel de impact pot avea pentru o afacere. Retelele de socializare sunt unele dintre cele mai mari canale de marketing digital pe care companiile le folosesc pentru a-si atinge obiectivele. Stiai ca peste 3,6 miliarde de oameni au folosit retelele sociale in 2020? Se estimeaza ca acest numar va creste la 4,4 miliarde in 2025.

Social media este o parte cheie a oricarei strategii cuprinzatoare de marketing digital. Utilizarea pe scara larga a telefoanelor mobile si a retelelor sociale reprezinta o oportunitate incredibila pentru antreprenori si marketeri de a-si creste numarul de urmaritori.

 

Dar ce este SSM si cum poate aduce beneficii afacerii tale? Marketingul pe retelele sociale sau SMM este procesul de creare a continutului unic si relevant pentru a stimula urmarirea si implicarea pe retelele sociale. Cand este facut corect, SMM poate produce urmatoarele:

  • Cresterea audientei – vei obtine un numar mai mare de urmaritor
  • Cresterea traficului pe site – mai multe persoane vor ajunge pe site-ul tau din retelele de socializare
  • Iti poti stabili o reputatie bazata pe incredere
  • Contruiesti relatii pe termen lung

Inutil sa spunem ca marketingul digital este esential pentru cresterea afacerii si poti implementa toate tehnicile si strategiile. Nu este recomandat sa incerci totul simultan daca esti la inceput inceput. Dar marketingul pe retelele sociale este ceva ce nu poti avita. De fapt, retelele sociale sunt un loc minunat de a incepe sa te promovezi.

Inteleg cat de greu este sa te faci auzit pe retelele de socializare. Platforme precum Facebook si Instagram sunt locuri aglomerate. Si nu este usor sa ajungi la publicul tau potential prin acoperire organica. Solutie? Creaza mesajul potrivit si adu-l in fata persoanelor potrivite la momentul potrivit.

Foloseste reclamele pentru a  creste acoperirea, dar asigura-te ca gasesti publicul potrivit. Acolo se intampla magia – Gasirea publicului potrivit cu ajutorul optiunilor avansate de directionare.

Publicitate cu plata-pe-clic (PPC)

Probabil ai auzit  despre marketingul PPC, mai ales daca ai incercat mai multe variante pentru a-ti face relama. Stii deja ca PPC este unul dintre canalele de marketing online care poate fi folosit pentru a face un brand mai popular sau pentru a vinde mai bine.

Pay-per-click sau PPC este o tehnica de marketing online prin care platesti o taxa de fiecare data cand cineva da click pe anuntul tau. Sau poti spune ca este o modalitate de a cumpara vizite pe site-ul tau. In loc sa generezi trafic organic (SEO), incearca sa cumperi vizite.

PPC este o forma populara de SEM care iti permite sa licitezi pentru plasarea anunturilor. Ori de cate ori cineva cauta ceva folosind un cuvant cheie care are legatura cu afacerea ta, anuntul tau va aparea undeva in rezultatele Google.

De exemplu, daca licitati pentru cuvantul cheie „cei mai buni content writeri”, anuntul tau va fi afisat in rezultatele Google ori de cate ori clientii potentiali cauta pe acel cuvant cheie.

Dupa cum am mentionat mai devreme, Google Ads functioneaza pe un model PPC: licitezi pentru cuvinte cheie si platesti o taxa mica pentru fiecare clic pe anunturi.

Cand un utilizator initiaza o cautare, Google analizeaza grupul  de anunturi si selecteaza un set de castigatori care sa apara pe pagina cu rezultatele cautarii.

Cum alege gigantul motor de cautare castigatorul? Ei bine, alege sa afiseze anumite anunturi pe baza mai multor factori: marimea sumelor licitate la nivel de cuvinte cheie, calitatea relevantei cuvintelor cheie, campaniile publicitare si scorul de calitate.

 

Ce este scorul de calitate?

Scorul de calitate este modul in care Google evalueaza relevanta si calitatea cuvintelor cheie si a anunturilor PPC. Iata cativa factori importanti care determina scorul de calitate:

  • Calitatea si relevanta paginii de destinatie
  • Relevanta textului publicitar
  • Istoricul performantei Google Ads
  • Rata de clic (CTR)
  • Relevanta fiecarui cuvant cheie pentru grupul sau de anunturi

La fel ca si  pe alte canale de marketing digital, nu este usor sa ajungi la publicul tau folosind PPC.

Atunci cand creezi reclame, concentreaza-te pe atragerea persoanelor potrivite, deoarece publicul  este un set de persoane specifice de pe internet.

Affiliate marketing

Ai auzit vreodata ca poti sa faci bani in timp ce dormi? Ideea din spatele affiliate marketing este ca promovezi produsele sau serviciile altora si ajungi sa castigi un comision atunci cand cineva le cumpara.

Poti spune ca este un model de marketing bazat pe partajarea veniturilor. Poti fie sa castigi bani promovand produsele altora, fie sa oferi promotorilor un stimulent financiar pentru a-ti promova afacerea.

Sa presupunem ca vrei mai multi clienti. Affiliate marketing iti va permite sa convingi pe altii sa iti promoveze produsele si serviciile. Daca nu ai un produs, poti pur si simplu sa gasesti un produs care iti place, sa-l promovezi altora si sa castigi un comision pentru fiecare vanzare pe care o faci.

Sa aruncam o privire rapida la cele patru parti ale unui sistem de marketing afiliat de succes:

  • Comerciant: vanzatorul, marca sau producatorul. Poate fi o persoana care vinde cursuri online sau o companie mare care vinde masini.
  • Afiliatul: cunoscut si ca editor, afiliatul poate fi si o persoana fizica sau o companie care poate castiga mii de dolari din comisioane in fiecare luna.
  • Consumatorul: clientul sau consumatorul care cumpara efectiv acele produse sau servicii. Afiliatul incearca sa comercializeze consumatorilor folosind mai multe canale: retea sociala, motor de cautare, marketing de continut etc.
  • Reteaua: Majoritatea oamenilor nu o includ pe aceasta in ecuatie. O retea functioneaza ca un intermediar intre comerciant si afiliat. Se ocupa de plata si livrarea produselor, imbunatatind modul in care functioneaza marketingul afiliat.

Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail este unul dintre cele mai vechi tipuri de marketing digital. Unii oameni cred ca marketingul prin e-mail nu mai este eficient in era chatbotilor, inteligentei artificiale si realitatii virtuale.

 

Marketingul prin e-mail este inca puternic astazi si este clasat ca una dintre modalitatile eficiente de a ajunge la publicul tau. De ce? Pentru ca oamenii folosesc e-mailurile mai mult decat alte platforme de comunicare digitala.

Marketingul prin e-mail nu este mort. Cred ca este mai bun decat majoritatea canalelor de marketing digital existente. Daca ai ceva de vandut, clientii potentiali folosesc e-mailul. Tot ce trebuie sa faci este sa-i faci sa-ti deschida e-mailul si sa faca tot ce vrei tu sa faca.

Dar este greu sa faci asta, deoarece oamenii sunt bombardati cu numeroase reclame nedorite. Chiar daca e-mailurile tale sunt create cu maiestrie, ele arata la fel ca restul atunci cand ajung in casuta de e-mail a cuiva. Majoritatea companiilor folosesc marketingul prin e-mail ca un canal pentru a comunica cu publicul lor. Poti sa iti promovezi continutul, sa spui publicului despre noile tale programe sau evenimente sau chiar sa ii directionezi catre site-ul tau.

Iata cateva sfaturi dovedite de marketing prin e-mail:

Construieste-ti lista de abonati, incluzand doar pe cei care sunt cu adevarat interesati de ceea ce oferi. Adauga un element personal si distractiv la e-mailurile tale si asigura-te ca creezi linii de subiect atragatoare. Nu lasa e-mailurile tale sa mearga in dosarul de spam. Asigura-te ca publicul tau s-a abonat pentru a primi emailuri. Adauga indemnuri interesante. Ofera cititorilor tai ocazia de a reactiona si de a raspunde. Segmenteaza-ti publicul si creeaza liste bazate pe nevoi si cerinte specifice.

Inbound Marketing

Exista doua moduri prin care poti intra in legatura cu publicul online: fie oamenii vin la tine, fie ajungi la ei folosind reclame.

Inbound marketing inseamna atragerea clientilor catre produsele si serviciile tale prin diferite tehnici, cum ar fi content marketingul si retelele sociale.

Iata cateva exemple de inbound marketing:

  • Blogging
  • Marketing video
  • Carti electronice
  • Campanii pe retelele sociale
  • Webinarii

 

De ce marketingul digital este important pentru afacerea ta

Marketingul digital conteaza mai mult decat oricand. In timp ce marketingul traditional este inca destul de eficient, marketingul digital este pe cale sa devina cea mai puternica forma de marketing.

Din ce in ce mai multi consumatori cumpara produse si servicii online? Se asteapta ca peste 2,14 miliarde de oameni sa cumpere lucruri online in 2021.

 

Crezi ca este intelept sa ignori marketingul online intr-un mediu in care oamenilor le place sa gaseasca solutii online?

Iata patru beneficii principale ale marketingului digital:

  1. Ajungi la clientii tai ideali la momentul potrivit indiferent de locul in care se afla

Nicio alta platforma de marketing nu iti ofera oportunitatea de a ajunge la oamenii ideali la momentul potrivit si de a urmari rezultatele cu mare precizie.

Metodele traditionale de marketing, cum ar fi printurile sau televizorul, nu va ofera atat de mult control asupra oamenilor care vad mesajul. Mai simplu spus, marketingul traditional este ca si cum ai arunca sageti pe intuneric. Marketingul digital iti ofera control si iti ofera numeroase instrumente pentru a  prezenta mesajul oamenilor care conteaza. Mai intai, identifici un public si apoi ii trimiti continut extrem de personalizat.

Daca decizi sa utilizezi retelele sociale pentru a-ti extinde amprenta digitala, poti folosi o multime de instrumente precum cel de mai sus pentru a gasi oamenii ideali si apoi poti pune mesajul in fata lor.

De exemplu, poti difuza reclame pe retelele sociale pentru un anumit public pe baza caracteristicilor si a datelor demografice ale acestora, cum ar fi varsta, venitul, sexul, interesele, comportamentul si asa mai departe.

Marketingul digital iti permite sa  identifici cumparatorul si sa iti imbunatatesti strategia in timp pentru a te asigura ca vorbesti cu oamenii potriviti.

  1.  Ai o acoperire globala

Iti creezi un profil pe Linkedin si dintr-o data devii parte a unei retele globale cu peste 722 de milioane de oameni. Daca construiesti un site web pentru afacerea ta, creezi o platforma online pentru un public global.

Nu este uimitor sa vezi cum marketingul digital iti extinde acoperirea si iti permite sa te conectezi cu publicul din intreaga lume? Cel mai important, marketingul digital este rentabil. Nu trebuie sa cheltuiesti foarte mult decat daca vrei asta.

  1. Construiesti relatii de durata

Un alt mare beneficiu al marketingului digital este ca iti ofera o multime de oportunitati de a te conecta si de a construi relatii cu publicul tau. Iti poti partaja continutul si apoi poti raspunde la orice are de spus publicul despre afacerea ta. Numai retelele sociale, de exemplu, sunt o modalitate excelenta de a-ti implica publicul si de a incepe comunicarea bidirectionala.

76% dintre consumatori vor cumpara de la o marca la care se simt conectati. Cand te concentrezi pe construirea de relatii cu clientii, aceasta iti afecteaza direct rezultatul final. Cu alte cuvinte, publicul tau va cumpara de la tine daca se simte conectat cu marca ta.

  1. Iti cresti mai usor brandul personal

Un brand personal este modul in care te prezinti atat online, cat si offline. Cu mult timp in urma, inainte de aparitia internetului, doar vedetele sau marile companii aveau marci personale.

 

Doar acesti actori, sportivi si muzicieni populari au atras toata atentia. Un mic antreprenor sau un influencer nu s-ar fi gandit sa construiasca un brand personal acum 20 de ani. Dar lucrurile s-au schimbat destul de dramatic. Poti fi un lider  daca esti dispus sa depui timpul si efortul necesar. Mii de oameni obisnuiti folosesc instrumente digitale pentru a atrage nenumarati oameni catre profilurile si site-urile lor de socializare.

Ce tip de continut digital ar trebui sa creez pentru afacerea mea?

Multi oameni pun aceasta intrebare pentru ca nu stiu prea multe despre publicul si nevoile lor. Pentru a intelege ce tip de continut digital ar fi ideal pentru afacerea ta, intelege mai intai calatoria cumparatorului si tipul de clienti pe care ii ai. Strategia ta de continut trebuie sa fie aliniata cu publicul tinta, pentru a-l putea implica.

Un cumparator parcurge un drum format din mai multi pasi  inainte de a cumpara un produs. Aceasta calatorie poate arata diferit in functie de modelul de afaceri sau de produsele vandute.

Cu toate acestea, elementele de baza raman aceleasi: oamenii realizeaza o problema, iau in considerare solutii diferite, iau o decizie si apoi isi evalueaza decizia in functie de rezultat. Le numim patru etape ale calatoriei cumparatorului:

  • Constientizare: potentialii clienti realizeaza o problema si incep sa caute pentru a o intelege mai bine.
  • Interes: si-au definit problemele si cauta solutii disponibile.
  • Decizie: gasesc cateva solutii si sunt gata sa aleaga una dintre ele.
  • Actiune: ei aleg in sfarsit o solutie.

Adevarata provocare este sa oferi continut relevant potentialilor clienti care se afla in cele patru etape diferite ale calatoriei cumparatorului – vrei sa atingi fiecare dintre punctele si nevoile lor.

Nevoile de continut ale unui prospect aflat in stadiul de constientizare sunt diferite de cele ale celor din etapa de decizie.

Tipul de continut pe care ar trebui sa-l creezi depinde de locul in care se afla potentialii tai clienti in calatoria cumparatorului. In etapa de constientizare, publicul trebuie sa identifice si sa isi inteleaga mai bine problemele.

Deci, ar trebui sa creezi postari pe blog sau orice forma de continut educational. De asemenea, in etapa de decizie, poti veni cu mai mult continut specific marcii.

Dar nu exista o regula stricta cu privire la tipul de continut pe care trebuie sa il creezi pentru fiecare etapa a calatoriei cumparatorului. Scopul tau este sa iti muti clientii potentiali de la un pas la altul.

De asemenea, ai nevoie de continut dedicat specific pentru avatarul fiecarui client pentru a-i intalni acolo unde se afla. Pe scurt, tot continutul tau online si offline trebuie sa vorbeasca publicului tau intr-un mod pe care acesta il intelege.

 

Video

Ar putea fi orice, de la videoclipuri de pe YouTube la Facebook Live. Desi poti folosi continut video pentru a servi publicul in orice etapa a calatoriei cumparatorului, ar fi ideal sa il utilizezi in stadiul de interes, cand oamenii trebuie sa evalueze diferite solutii.

Iata un exemplu simplu si usor de Facebook Live pe care l-am creat pentru comunitatea noastra de antreprenori. Cand faci Facebook Live, poti crea orice stil de videoclip doriti, dar asigura-te ca optimizezi urmatoarele aspecte:

  • Un titlu puternic care atrage atentia
  • Un mesaj clar
  • Audio si video clar
  • Un fundal calm cu iluminare placuta
  • Personalitatea brandului tau
  • Interactiuni cu publicul

Continutul blogului

Postarile de blog pot oferi rezultate excelente atunci cand potentialii tai clienti sunt in stadiul de constientizare in care trebuie sa-si defineasca problemele mai precis.

Daca arunci o privire pe bloguirile mari,  vei vedea ca de obicei se concentreaza pe definirea problemelor si a intrebarilor de baza pe care publicul  le-ar putea avea.

Webinar

Crearea unui webinar este o alta modalitate eficienta de a face clientii sa cumpere. Este un eveniment pe care il organizezi exclusiv pe internet pentru a  implica publicul online.

Deoarece webinarul este o forma detaliata si mai interactiva de continut, iti ofera sansa de a castiga increderea oamenilor  inainte de a le cere sa cumpere sau sa se aboneze la serviciile tale.

Continut social media

Exista sute de platforme de social media care incurajeaza diferite formate de continut. De exemplu, Instagram este mai mult despre imagini si videoclipuri. Alege platformele de social media potrivite pentru afacerea ta si apoi creaza continut unic pentru fiecare platforma. Dar exista cateva platforme obligatorii, indiferent de natura afacerii tale; de exemplu, Facebook si Linkedin.

Infografice

Infograficele sunt destul de utile atunci cand obiectivul este de a furniza informatii complexe intr-un mod usor de inteles. Iti imbunatatesc sansele de a fi gasit prin intermediul retelelor sociale.

Testimoniale

Ceea ce spun clientii existenti despre afacerea ta poate face toata diferenta. Asadar, ar fi o idee buna sa afisezi ceea ce ati realizat pana acum pentru clientii tai sau modul in care produsele tale au adaugat valoare in viata clientilor tai.

 

Testimonialele  sunt eficiente atunci cand potentialii tai clienti sunt in faza de decizie. In special testimonialele video, acestea sunt unele dintre cele mai puternice marturii pe care le poate prezenta o afacere sau o marca.

Studii de caz

Afisarea unor studii de caz pe site-ul tau poate fi o forma valoroasa de continut pentru cei care sunt gata sa faca o achizitie. Cand vrei cu adevarat sa influentezi decizia de cumparare a publicului, nimic nu poate fi mai util decat studiile de caz si marturiile bine scrise.

Cum sa faci marketing digital

O campanie de marketing online are atat de multe parti in miscare care trebuie sa functioneze impreuna. Inainte de a-ti pune in functiune campaniile de marketing, ar trebui sa iti faci temele. Daca nu esti sigur de unde sa incepi, iata ce trebuie sa faci:

Defineste-ti obiectivele si rolul

Ce vrei cu adevarat sa obtii? Vrei sa cresti gradul de cunoastere a marcii? Vrei mai multi urmaritori sau conversii? Sau vrei sa fii in fruntea cautarilor Google? Este esential sa raspunzi la aceasta intrebare, mai ales daca ai inceput cu marketingul digital.

Poti atinge obiective nesfarsite atunci cand vine vorba de marketing digital. Dar este important sa iti decizi obiectivul principal. Acest lucru te va ajuta sa identifici canalul de marketing potrivit.

De exemplu, daca vrei sa cresti gradul de cunoastere a marcii, este posibil sa vrei sa ajungi la noi audiente prin intermediul retelelor sociale.

Fiecare campanie de marketing online pe care o creezi ar trebui sa aiba un obiectiv. De exemplu, atunci cand derulezi o campanie publicitara pe Facebook, ar trebui sa ai o imagine clara a obiectivelor tale.

  1. Identifica publicul tinta

Succesul de marketing digital depinde in mare masura de cat de bun esti in identificarea publicului tinta. Nu toata lumea de pe internet poate fi clientul tau ideal. Asadar, asigura-te ca identifici persoanele potrivite care ar putea fi interesate de afacerea ta.

  • Studiaza-ti potentialii clienti sau clientii existenti pentru a le evalua caracteristicile.
  • Creaza un avatar de client si colecteaza date demografice despre publicul tinta.
  • Trimite sondaje pentru clienti pentru a afla mai multe despre ei.
  • Creaza continut relevant si vezi cui ii place sa interactioneze cu acesta.
  • Cerceteaza-ti concurentii si publicul tinta al acestora.
  • Utilizeaza o harta de pozitionare de marketing pentru a identifica lacunele pe piata.
  • Gandeste-te la oamenii care ar fi cei mai motivati sa raspunda la CTA-urile tale.
  • Utilizeaza pixeli de urmarire.

 

Stabileste un buget

Cat esti dispus sa cheltuiesti pe marketing digital? Stabileste un buget si stabileste ce tip de tactici de marketing digital iti permiti sa implementezi.

Daca vrei  sa te concentrezi pe tactici de inbound marketing precum SEO sau social media, trebuie sa stabilesti un buget care sa acopere toate cheltuielile de creare si gestionare a continutului. In mod similar, daca vrei sa difuzezi reclame platite, trebuie sa stii cat veti cheltui pentru crearea de continut, reclame si administrare.

De asemenea, nu angaja pe cineva sa iti difuzeze reclamele Facebook daca nu ai cunostinte despre cum functioneaza reclamele Facebook.

Efectueaza cercetari pentru cuvinte cheie

Marketingul digital inseamna a ajunge la publicul potrivit cu mesajul potrivit. Nu poti atinge acest obiectiv decat daca efectuezi cercetarea cuvintelor cheie. Deci, identifica cuvantul cheie vizat daca vrei sa iti optimizezi continutul pentru SEO. Aceasta este una dintre modalitatile de a imbunatati vizibilitatea site-ului pe motorul de cautare.

Vrei sa creezi o bucata de continut pentru fiecare cuvant cheie sau expresie cheie sau, in esenta, o bucata de continut pentru fiecare problema sau solutie.  Nu uita sa iei in considerare cuvintele cheie long tail pentru a imbunatati vizibilitatea online.

Vestea buna este ca poti face o cautare de cuvinte cheie pe Google gratuit. Planificatorul de cuvinte cheie Google este un instrument excelent pentru a cauta si a descoperi cuvinte cheie noi.

Ahrefs este un alt instrument uimitor de cercetare a cuvintelor cheie care va permite sa gasiti mii de cuvinte cheie in cateva secunde.

Creaza elemente de continut

Totul pleaca de la un continut. Pentru a-ti testa abilitatile in marketing digital, creeaza o bucata de continut si arata-l publicului tau. Ar putea fi orice cu care te simti confortabil. Vezi cum raspunde publicul la continutul distribuit. Daca crezi ca raspunsul nu este pe masura asteptarilor tale, incearca altceva. Daca continutul bazat pe text nu functioneaza, poti incerca si continutul video. Acceseaza videoclipuri live sau organizeaza un webinar.

Nu uita de publicitatea digitala

Publicitatea digitala este esentiala pentru cresterea afacerii in mediul de afaceri actual. Cand devine dificil sa ajungi la oamenii potriviti sau sa te faci auzit pe internet, e momentul sa te gandesti sa desfasori campanii de marketing, cum ar fi reclame Facebook, reclame Google si audiente asemanatoare.

De exemplu, crearea de audiente asemanatoare pe Facebook este o tehnica simpla de a gasi persoane care sunt la fel ca clientii sau urmaritorii tai existenti.

Urmareste si masoara rezultatele

Odata ce ai creat si implementat o strategie de marketing digital, asigura-te ca iti masori performanta.

 

Testeaza si urmareste fiecare aspect al campaniei tale de marketing online, de la clasarea site-ului web pana la conversia reclamelor Facebook. Din nou, spre deosebire de mijloacele traditionale de marketing, marketingul digital te ajuta sa generezi date exacte despre performanta ta. De exemplu, Google Analytics este un instrument gratuit care iti permite sa generezi detalii aprofundate despre vizitatorii site-ului tau.

Repeta periodic campaniile

Marketingul digital cere consecventa si perseverenta. Majoritatea companiilor creeaza un site web sau profiluri de retele sociale si apoi uita de ele.

Trebuie sa fii consecvent in a crea continut grozav si a-l posta online. Daca vrei sa ai o prezenta sanatoasa in retelele sociale, de exemplu, trebuie sa iti mentii publicul implicat cu continut consistent.

Consecventa te asigura ca marca ta are o identitate clara, recunoscuta si ca esti capabil sa satisfaci asteptarile oamenilor care te urmaresc.

Cum incep cu marketingul digital?

Pot sa inteleg cat de dificil ar putea fi sa dezvolti si sa implementezi o strategie eficienta de marketing digital, mai ales cand trebuie sa te ocupi de alte aspecte ale afacerii tale.

Nu poti fi un expert SEO sau pe retele sociale in cel mai scurt timp. Chiar daca stii multe despre marketing digital, probabil ca iti este greu sa incepi. Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa renunti la ideea de a avea o prezenta puternica online.

Desigur, ar fi o prostie sa ratezi oportunitatile de pe web. In cele din urma, fiecare antreprenor, marketer, coach si influencer va trebui sa stapaneasca marketingul online. Acesta este singurul mod de a avansa intr-un mediu excesiv de competitiv. Pentru a alimenta cresterea afacerii, priveste marketingul digital ca pe o oportunitate de a oferi publicului  ceea ce il intereseaza.