Pe internet poti sa regasesti diverse forme de publicitate online. Unele sunt placute iar altele pot sa fie de-a dreptul agasante. Printre cele mai controversate modalitati prin care se poate face publicitate este prin intermediul ferestrelor pop-up care se deschid in momentul in care site-ul este accesat. Uneori aceste ferestre pop-up pot sa fie chiar motivul pentru care unele persoane prefera sa paraseasca site-ul si sa gaseasca alte surse in care sa se informeze sau sa isi faca cumparaturile.

Sunt utile sau nu ferestrele pop-up pentru optimizare SEO?

In momentul in care aceasta forma de publicitate este utilizata in mod corect si plasata exact acolo unde trebuie poate sa fie foarte eficienta. Insa, exista site-uri care le fac pe plac unor sponsori si le amplaseaza oriunde numai sa castige un ban de pe urma publicitatii. Aceasta este un exemplu de utilizare negativa prin care castigul este doar pe moment. Utilizarea abuziva a acestei forme de publicitate a inceput in momentul in care s-a vazut potentialul de castig suplimentar pe care il poate aduce.

Daca stii cum sa folosesti popup-urile astfel incat sa nu se afiseze in mod agasant poate deveni o modalitate foarte buna prin care sa castigi mai mult trafic, sa comunici mai bine cu clientii dar si sa le afli preferintele. Ferestrele pop-up pot sa fie puse pe site-ul propriu pentru a semnala reduceri, bonusuri, noutati sau posibilitatea de abonare pentru mai multa informatie de calitate pe viitor. Poti sa adaugi si mesaje video fara sonor cu posibilitatea de a regla volumul si sa il pornesti daca esti interesat. Atunci cand sunt folosite intr-un mod neagresiv nu dauneaza nici optimizarii sau calitatii paginii.

In momentul in care sunt amplasate acolo unde este necesar pot sa contribuie in mod pozitiv la procesul de promovare si optimizare SEO. Pot sa iti aduca vizibilitate si sa atraga un trafic insemnat. Pe de alta parte, daca site-ul este invadat cu astfel de ferestre s-ar putea ca efectul produs sa nu fie cel asteptat. Si, dupa cum bine stii, este important ca vizitatorul sa nu paraseasca pagina inainte de a interactiona cu continutul propriu-zis. Ai grija unde le amplasezi si creeaza numai ferestre pop-up care pot sa fie inchise in cazul in care utilizatorul nu este interesat de oferte sau mesaje pe care le ai de transmis. De exemplu, daca ai in vedere crearea unei ferestre pop-up pentru abonarea la newsletter trebuie sa te asiguri ca acesta apare cu o anumita intarziere pe pagina nu sa blocheze total accesul inca din momentul in care se incarca.

Ferestrele pop-up pot sa fie foarte utile pentru informarea vizitatorilor insa trebuie sa te asiguri ca nu sufoca pagina. Pune experienta utilizatorului pe primul loc si asigura-te ca nu va fi tentat sa paraseasca pagina. De asemenea, este important sa lasi de inteles faptul ca popup-urile video pot sa fie vizualizate si fara sonor iar acestea pot fi inchise din prima secunda fara a obliga utilizatorul sa le vizioneze cu orice pret.

Ferestrele pop-up si navigarea de pe dispozitivele mobile

De cele mai multe ori, navigarea pe anumite website-uri se face si de pe dispozitivele mobile. In special aici trebuie sa acorzi o atentie sporita pentru a te asigura ca experienta utilizatorului nu este afectata. Trebuie sa tii cont ca navigarea pe anumite pagini pe mobil este mai greu de facut si ca o fereastra pop-up poate sa ingreuneze si mai mult incarcarea paginii. Multe modele de telefoane mobile nu accepta instalarea Flash iar un pop-up poate sa lase senzatia unui site defect care ii va conduce catre alte surse de informare.

Inainte de a utiliza ferestre pop-up intelege cat mai bine rolul lor si cum pot sa te ajute iar apoi asigura-te ca sunt amplasate acolo unde este necesar si nu agaseaza. Aceste lucruri sunt bine de stiut atat la inceputul procesului de realizare siteĀ  cat si atunci cand iti creezi un site sau blog.