Afacerile din zona de e-commerce au cunoscut o dezvoltare fantastica ce a dus la nasterea a mii de business-uri mai mici sau mai mari generatoare de profituri atractive. Daca ai ajuns la concluzia ca este timpul sa iti muti afacerea in mediul online, poate sa deschizi un magazin sau sa creezi un site de prezentare care sa genereze numeroase vizite in afacerea ta, atunci trebuie sa stii ca in practica lucrurile sunt mai complicate.

In primul rand, exista costurile care trebuie sa le ai in vedere care se impart in doua: costuri initiale, costuri de deschidere a magazinului si costuri lunare. Evident, la toate acestea se mai adauga cunostintele, experienta si ajutorul de care vei avea nevoie pentru a pregati totul.

Atunci cand iti faci un magazin online, chiar daca pornesti totul de pe o platforma gratuita, tot exista niste costuri pe care nu le vei putea evita sub nici o forma.

Costurile cu tranzactiile online

Pentru fidelizarea clientilor dar si pentru a eficientiza intreg procesul de cumparare este recomandat ca pe site-ul magazinului tau online sa fie cel putin doua modalitati de plata disponibile. Cele mai populare sunt plata cu cardul si plata ramburs (la primirea coletului). Veti avea nevoie de o solutie special conceputa pentru magazinele online care sa permita efectuarea platilor in siguranta.

Pentru a te asigura ca aceste solutii sunt ideale pentru clientii tai, trebuie sa consulti mai multe oferte in acest sens si sa o alegi pe cea mai avantajoasa. Acesta este un cost pe care nu il vei putea evita oricat de mult ai incerca sa ai un magazin online gratuit. Cat despre preturi, acestea depind de fiecare furnizor de servicii in parte.

Costurile cu gaduirea, numele de domeniu si securitatea

 

Un magazin online necesita achizitionarea unui pachet de gazduire ales in functie de trafic. De asemenea, va trebui sa rezervi un nume de domeniu care sa iti asigure diferentierea fata de alte brand-uri. Este recomandat sa achizitionezi numele de domeniu separat fata de pachetul de hosting intrucat daca vei schimba providerul sa nu fii in situatia in care este necesar sa schimbi si numele de domeniu.

De asemenea, trebuie sa asiguri securitatea pe tot parcursul procesului de cumparaturi iar costurile pentru toate acestea variaza de la un provider la altul. Tot ce trebuie sa faci este sa te asiguri ca ai facut o alegere cat mai buna si ai incredere in serviciile respective.

Costurile cu crearea magazinului

Un magazin online trebuie sa fie usor de utilizat de clientii tai, pentru administrator dar si pentru personal, producatori sau designeri. Magazinele simple cu o structura bazata doar pe template-uri are costuri mai mici iar costurile cresc in functie de calitate, performanta si suport.

Obligatoriu trebuie sa fie open source pentru a permite modificari, update-uri, instalare de add-ons, in functie de cerintele care pot aparea pe parcurs. Accesul trebuie optimizat in functie de useri astfel incat, de exemplu, echipa de customer service sa aiba acces la comenzi iar un designer sa aiba acces doar la banners. Costurile initiale pot sa creasca in functie de preferinte dar si de modul in care alegi sa fie personalizat magazinul tau online.

Costurile cu marketing-ul

Estimarea numarului de vizitatori unici ai magazinului tau online este target-ul de analizat al marketing-ului. Vizitatorii nu vor ajunge in magazinul tau online doar prin a descoperi ca exista un nou site de pe care sa isi faca cumparaturile. Va fi necesar sa investesti in campanii de promovare online si uneori chiar offline pentru a le face cunoscut clientilor tai faptul ca ai un magazin online de unde pot sa cumpere.

Aceste costuri se estimeaza in functie de tipul de campanii pentru care optati, campanii Ad Words, optimizare Site si / sau SMM, platforme de afiliere etc. Iti recomandam sa apelezi la un specialist  care poate sa te ajute sa alegi optiunea cea mai buna pentru a te promova.

Costul de customer service

Fiecare afacere are un departament de customer service. Prin intermediul acestor servicii iti vei putea gestiona mai usor afacerea din punct de vedere al experientei clientilor si sa rezolvi multe probleme care ar putea aparea in timpul procesului de vanzare.

Poti sa externalizezi acest serviciu sau sa constitui un departament dedicat (aspect pe care este bine sa il decizi in functie de marimea afacerii tale) dar, indiferent de ce ai alege, tot va presupune niste costuri.

 

Costuri de administrare

 

Indiferent daca este vorba despre o afacere online sau offline sunt costuri care apar orice ar fi. Aici intra costurile cu inventarul, chiriile, contabilitatea, utilitatile, taxele si salariile angajatilor. Aceste costuri difera de la o afacere la alta si sunt esentiale a fi achitate lunar.

Acestea sunt cele mai importante costuri legate de crearea unui magazin online. Chiar daca se adreseaza mediului virtual este vorba despre o afacere care se gestioneaza in acelasi mod precum oricare alta. Din pacate aceste costuri nu vor putea fi evitate. Poate la inceput cand inca nu te-ai dezvoltat atat de mult, unele costuri vor fi mai mici dar niciodata nu vei putea sa le eviti oricat de multe solutii gratuite ai gasi in mediul online.