Ai investit numeroase resurse pentru realizare site ecommerce si totul arata foarte profesionist, acum tot ce mai lipseste este traficul si fidelitatea clientilor. Daca te-ai documentat, atunci sigur stii ca traficul si increderea clientilor nu se obtin foarte usor iar pentru a obtine aceste lucruri trebuie sa iti concepi un plan foarte bine pus la punct.

E-mail marketing-ul reprezinta unul dintre cele mai importante si cel mai putin consumator de resurse modalitati care pot sa fie puse in aplicare dupa creare magazine online. Pentru a-ti face o idee despre ce tipuri de e-mail ai putea sa le trimiti clientilor tai, iti vom prezenta cateva idei

E-mail educational

Daca pentru creare magazin online ai inclus o categorie de produse inovatoare atunci este timpul sa compui un e-mail educational pentru clientii tai. Simplul fapt ca iti dai interesul sa ii inveti cum sa profite la maxim de calitatile produsului tau le arata clientilor tai ca iti pasa si le vei castiga increderea mai usor.

Nu te rezuma doar sa faci vanzare intrucat textele de acest tip nu mai intereseaza de mult pe nimeni. Un e-mail educational le va starni interesul si vor dori sa incerce produsul. Chiar si daca nu este vorba despre produse inovatoare poti sa le trimiti pe e-mail sfaturi de utilizare a produsului, idei dar si trucuri utile.

E-mail de prezentare a brand-ului

Dupa procesul de creare magazin online, dupa cum este si logic, trebuie sa te concentrezi sa iti faci brand-ul cunoscut. Poti trimite un e-mail de prezentare a brand-ului in care sa vorbesti despre viziune, despre fondatori dar si despre ideea afacerii. Include si cateva detalii despre cum te diferentiezi in comparatie cu concurenta si care sunt lucrurile noi oferite.

Un astfel de material ii va ajuta pe clienti sa vada dincolo de vanzarea produselor si sa devina fanii magazinului tau.

E-mail de follow – up

Cel mai separator aspect atunci cand faci cumparaturi online este ca dupa ce ai facut cumparaturi si suni pentru asistenta, solicitarea ta este pusa in asteptare si dureaza destul de mult pana cand sa obtii un raspuns. Atunci cand stabilesti principalele etape de creare magazin online si directiile urmate pentru a avea o strategie bine pusa la punct, creeaza si e-mailuri de follow-up.

Evita situatiile in care te contacteaza clientul si fii tu cel care contacteaza. La cateva zile dupa ce a intrat in posesia comenzii trimite un e-mail in care sa intrebi daca totul a fost in regula si daca este multumit de produs. Nu multe companii procedeaza in acest mod iar astfel te poti diferentia fata de concurenta.

E-mail de reactivare

O data cu trecerea timpului, clientii tai nu vor mai fi la fel de interesati ca la inceput sa primeasca e-mailuri. Cea mai buna idee este sa reactivezi relatia cu ei iar daca totusi raman inactivi atunci inseamna ca ii poti scoate din lista. Acest tip de e-mail trebuie sa le reaminteasca de faptul ca nu au mai interactionat de mult cu tine si ca te-ar interesa sa stii motivele.

De asemenea, pentru a-i incuraja poti sa le oferi un discount care are o perioada de valabilitate daca achizitioneaza un produs. Astfel, ii vei putea motiva.

E-mail pentru clienti loiali

Nu uita nici de clientii care achizitioneaza frecvent din magazinul tau online si rasplateste-le fidelitatea. Poti sa anunti printr-un astfel de e-mail o serie de discounturi pentru fidelitate sau poti crea programe de loialitate. Te poti inspira de la alte magazine online dar ai grija sa nu le copiezi strategia.

Atunci cand vine vorba despre creare magazin online nu se rezuma totul la a avea o pagina atractiva intrucat conteaza foarte mult si cum le rasplatesti increderea in tine.