Atunci cand lansezi un magazin online este nevoie de timp, efort si bani. Nu vei putea construi niciodata un magazin online gratis chiar daca platforma pe care o construiesti este gratuita. Vei invata pe parcurs ca pentru a avea calitate va trebui sa investesti. Dar, multi dezvoltatori si proprietari de firme mici fac aceleasi greseli, ignora anumite insuficiente ale magazinului online in detrimentul afacerii care, in cele din urma conduc la cheltuieli mult mai mari decat in stadiul initial.

Pentru ca un magazin online sa aiba succes trebuie sa se defineasca foarte clar planul de lansare al proiectului si sa aiba la baza strategii de marketing foarte clare. Trebuie sa se tina cont in permanenta ca site-ul nou lansat nu este pentru sine ci pentru clientii care vor vizita site-ul. In  acest scop trebuie sa se tina cont de preferintele lor. Clientii nu isi doresc sa piarda timpul pe site-uri care nu le pot oferi conditiile necesare pentru a comanda usor iar in acest caz cel mai probabil vor alege solutii care sa le ofere ceea ce isi doresc mult mai usor. Functionarea optima a site-ului tau este cruciala.

Pentru a-ti face o idee mai concreta legat de problemele pe care trebuie sa le eviti atunci cand creezi un magazin online le vom prezenta pe cele mai importante dintre acestea:

Design si functionalitate precara

Magazinul online trebuie sa aiba un design modern si memorabil intrucat este primul contact al clientilor cu toate produsele sau serviciile pe care urmeaza sa le prezinti. Magazinul online va fi judecat si din punct de vedere estetic iar primele impresii se vor contura inca din primele secunde in care site-ul este accesat. Astfel, trebuie sa te asiguri ca exista un echilibru intre text si imagini relevante, care nu vor avea prioritate in fata gradului de utilizare si functionalitate. Design-ul trebuie sa fie adaptabil si receptiv pentru a avea certitudinea ca paginile se vor incarca rapid. De asemenea, trebuie sa te asiguri ca este optimizat pentru toate toate dispozitivele astfel incat clientii sa nu astepte mult ca site-ul sa se incarce sau, mai rau, sa abandoneze cosul de cumparaturi. Magazinul online trebuie sa fie un instrument eficient si de incredere pentru a-si face cumparaturile. Lipsa de viteza, cautarile slabe, pot crea frustrare pentru cei care viziteaza magazinul. Pentru a oferi mai multe avantaje poti sa iei in considerare crearea unui meniu drop – down pentru a facilita selectarea produsului. De asemenea, produsele adaugate in cos sa nu afecteze vizualizarea produselor de pe pagina, motiv pentru care este nevoie de o navigare usoara.

Continut invechit

O alta greseala frecvent intalnita este folosirea unui continut standard fara actualizari periodice. Un website nu ar trebui sa arate precum o casa parasita. Acesta trebuie sa ofere informatii valoroase si actualizate. Indiferent cat de standardizate ar fi produsele tale tot vei putea gasi noi modalitati prin care sa le pui intr-o lumina buna. Poate intre timp niste cercetatori au facut o descoperire incredibila si tu ai astfel de produse in magazinul tau, nu ezita sa folosesti astfel de informatii si sa atragi atentia prin continut nou si relevant pentru ceea ce comercializezi.

Multe magazine omit faptul ca un produs trebuie sa aiba o descriere atractiva dar si adecvata. Poti sa te documentezi la concurenti cu ce tip de continut ii atrag pe clienti si sa urmezi modelul respectiv. Mai ales daca din descrierea produselor lipsesc amanunte importante atunci este cazul sa le adaugi. Descrie cat mai bine proprietatile produsului tau, subliniaza avantajele si ofera sfaturi legat de cum pot sa utilizeze cel mai eficient produsele tale.

De asemenea, nu supraincarcati site-ul cu articole foarte lungi sau videoclipuri de prezentare plictisitoare intrucat nu le va urmari nimeni. Majoritatea furnizorilor considera ca stiu mai bine ce isi doresc clientii lor dar este o conceptie gresita intrucat doar descrierile foarte bine structurate pot sa contribuie la decizia de cumparare.

Exista foarte putine informatii privind livrarea si plata produselor

Una dintre cele mai importante intrebari ale consumatorului este legata de pretul complet al produsului impreuna cu livrarea. Clientii isi doresc sa stie aceste informatii intrucat nu le plac surprizele care vin sub forma de facturi incarcate cu preturi de livrare cu care probabil nici nu sunt de acord. Ofera informatii precum costul produsului, costul livrarii, taxe aditionale care s-ar putea aplica, redacteaza niste termeni si conditii pentru livrare de plata concrete si cu informatii suficiente despre cum vor putea achita sau returna produsele si mai ales in ce conditii.

Ofera un timp estimativ de livrare si anunta-i printr-un e-mail sau sms de faptul ca produsele comandate au fost inregistrate pe site si ca urmeaza sa se efectueze livrarea lor. Creeaza o experienta de cumparaturi cat mai placuta si, in mod sigur vor reveni si data viitoare sa achizitioneze ce isi doresc.

Clientii au numeroase preferinte in ceea ce priveste modalitatile de plata. Unii sunt mai comozi si prefera un transfer bancar iar altii nu au incredere si platesc numai la livrare. Creeaza conditiile optime pentru fiecare caz in parte si vei avea numai de castigat.

Checkout foarte complex

Clientii detesta sa completeze formulare lungi. Ofera posibilitatea ca informatiile pe care le trec in formularul de comanda sa poata fi modificate. De exemplu, daca greseste adresa nu il obliga pe client sa completeze totul de la inceput ci ofera posibilitatea doar sa modifice campul respectiv. Procesul de checkout trebuie sa fie unul simplu si intuitiv si nu trebuie impartit in mai multi pasi intrucat in acest fel risti sa creezi confuzie si sa pierzi clientul.

Incearca sa eviti inregistrarea obligatorie pe site doar pentru a putea finaliza procesul de cumparare. Ofera posibilitatea de urmarire a comenzii si din perspectiva de ,,guest”. Tine minte, clientii au venit la tine pentru ca isi doresc o experienta placuta fara batai de cap. Asadar, prin obligarea clientului sa isi creeze cont neaparat doar pentru a putea cumpara s-ar putea sa il determine sa apeleze la competitori. Ofera-le posibilitatea sa isi termine cumparaturile cat mai repede si vei avea numai de castigat.

Un numar insuficient de fotografii sau de video-uri de produs

Atunci cand iti faci cumparaturile online nu exista posibilitatea sa atingi produsele, sa le verifici de pe toate partile. Asadar, pentru ca un client sa se decida sa cumpere este nevoie de ajutorul unor fotografii de produs profesionale. De asemenea, nici niste video-uri care sa explice functionalitatile produselor nu este o idee foarte rea.

Imaginile mici, de calitate proasta, nu vor convinge niciodata pe cineva sa cumpere un produs. Angajeaza un fotograf profesionist care sa iti ofere posibilitatea de a pune intr-o lumina favorabila produsele comercializate si sa le sublinieze calitatile. Insereaza imagini de dimensiuni mari din mai multe perspective pentru a ajuta conversiile.

Daca este vorba despre un produs inovator atunci un explainer video cu informatii despre modul in care functioneaza produsul, la ce ii poate ajuta si cum pot sa beneficieze de avantajele prezentate, intr-o forma cat mai creativa dar fara sa te indepartezi de la esential reprezinta o solutie buna.

Continutul video ar trebui sa fie esential pentru orice magazin online atragator. Mai ales daca vei folosi review-uri pentru produse vei putea sa captezi atentia mult mai usor iar alegerea clientilor sa se faca in mod deliberat.